Hvilken AMD-processor og bundkort?
Fra : ThomasT

Dato : 06-01-05 19:42

Se topic

Hvilke dele skal jeg købe for det bedste hastighed/pris forhold lige for
tiden?

Pc'en skal bruges til gaming (CoD, Battlefield Vietnam o.lign)

Jeg vil samtidig have et GeForce 6600GT og 1GB Ram.

Hilsen
ThomasT

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-05 20:29

ThomasT wrote:

> Hvilke dele skal jeg købe for det bedste hastighed/pris forhold lige
> for tiden?

Abit KV7 og Barton 3200+, samt en Spire WhisperRock IV. Samlet pris ca.
1500,-

Jesper G. Poulsen

Fra : ThomasT

Dato : 06-01-05 22:12

Ok, tak for forslaget.

Forleden var der nogen der foreslog:
Asus A8N-SLI 1109,-
AMD Athlon64 3000+ Box 1079,-
= 2188,-

Er de sidste 700,- givet godt ud eller.....?

ThomasT

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-05 22:30

ThomasT wrote:

> Er de sidste 700,- givet godt ud eller.....?

Ikke hvis du ikke vil afvikle 64-bit software.

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 06-01-05 23:57

> [...]
> AMD Athlon64 3000+ Box 1079,-
> = 2188,-
>
> Er de sidste 700,- givet godt ud eller.....?

Du bliver bedre fremtidssikret mht. CPU ihvertfald!
Maximum i Socket A er en 3200+, og der kommer sandsynligvis ikke nogen
større.

Med PCI-express er du måske også bedre sikret end med en AGP port;
Jeg siger måske fordi det er svært at sige hvor længe producenterne bliver
ved med at lave AGP kort, men mit gæt er at de nyeste kort om over 12
måneder ikke længere bliver lavet til AGP. Desuden er PCI-express hurtigere
end AGP, men da man stadig ikke har lavet kort der er hurtigere end en 8xAGP
port kan klare er det ikke dét der bør afgøre det...

Med en Athlon 64 kan du desuden kører 64-bit software, om du kommer til at
bruge det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om, men der går nok mindst et
år, sikkert to før der for alvor kommer til at ske noget spændende dér! (Jeg
tænker her på spil)

Hvis du bruger de 700 kr mere, kan du altså måske slippe for om et år at
købe nyt bundkort igen, hvis du mener dit system er for sløvt... Det vil du
ikke umiddelbart kunne med et Socket A system...

Så det er op til dig om du synes de er givet godt ud ;) - Jeg ville købe en
Athlon 64, hvis jeg havde råd!

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-05 11:05

Brian Lund wrote:

> Med en Athlon 64 kan du desuden kører 64-bit software, om du kommer
> til at bruge det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om, men der går
> nok mindst et år, sikkert to før der for alvor kommer til at ske

Og vi ved ikke hvordan verden ser ud til den tid - måske skal hele
dynen skiftes igen. Husk på at BTX er lige på trapperne...

> Så det er op til dig om du synes de er givet godt ud ;) - Jeg ville
> købe en Athlon 64, hvis jeg havde råd!

Jeg vil vente til BTX bliver almindeligt udbredt og se hvordan verden
så ser ud...

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 07-01-05 13:58

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg vil vente til BTX bliver almindeligt udbredt og se hvordan verden
> så ser ud...

Det kan godt tage et stykke tid;

http://theinquirer.net/?article=19969

Man kunne formode, at der om et år eller to skal bruges BTX-kabinetter
til Intel-processor-bundkort, og ATX til AMD..

Fra : Noerlev

Dato : 07-01-05 06:31

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> Ok, tak for forslaget.
>
> Forleden var der nogen der foreslog:
> Asus A8N-SLI 1109,-
> AMD Athlon64 3000+ Box 1079,-
> = 2188,-
>
> Er de sidste 700,- givet godt ud eller.....?
>

> ThomasT
Jeg ville købe en AMD Athlon64 3000+ Box 90 nm, idet det bruger mindre
strøm, både fordi den er lavet på 90 nm teknologi og fordi amd64 har
Cool'n'QuietT. CPU'en bliver heller ikke så varm, så der skal mindre køling
til.

Der er også bundkort til amd64 til omkring 700-800 kr., bl.a. Abit.

Yderligere er amd64 en hurtigere CPU en XP'en og der kommer ikke flere nye
XP'ere.

Om det er 64 bit eller 32 bit er på nuværende tidspunkt ikke så vigtigt,
medmindre du vil afprøve en 64 bit linux distribution.

Nørlev