State-of-the-art PC til spil
Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 07:27

Hvor meget PC kan man samle for 5-6000 kr. (uden skærm) med dagens
hardware?

Jeg skal samle en PC fra bunden for en ven, som skal bruge den til arbejde,
og hans to sønner på hhv. 14 og 16 år skal også bruge den, så den skal også
kunne rykke til nyere spil.

Jeg forestiller mig noget med en 120+ G harddisk og 1 GB RAM - men da det
er et stykke tid siden jeg har samlet PC'er, er jeg i tvivl om hvilket
grafikkort og hvilken processor (Intel!) der skal indkøbes. Jeg har gode
erfaringer med ASUS-bundkort og Xaser kabinetter.

Nogen inspirerende forslag? Eventuelt link til sites, som skriver om den
slags?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 05-01-05 10:44

G.B. wrote:

> [...]
> grafikkort og hvilken processor (Intel!) der skal indkøbes. Jeg har gode
> erfaringer med ASUS-bundkort og Xaser kabinetter.

Der er ingen grund til at starte med de fordomme overfor AMD. I disse
dage, vil jeg mene at rollerne måske er byttet lidt om -om ikke andet er
det Intels CPU'er der bliver varme, og AMD der er lidt foran med deres
64bits cpu'er. Men pris spiller jo selvfølgelig også ind..

> Nogen inspirerende forslag? Eventuelt link til sites, som skriver om den
> slags?

Hvis du selv gider sætte dig lidt ind i det, kan du starte med et par af
de danske test side:
http://www.tweakup.dk/
http://www.tweak.dk
http://www.hardware-test.dk/
http://www.hardinfo.dk/
De er også gode til at linke til de udenlandske sites, hvis de bringer
nye tests..

--
/Bjarke
http://ravn-jonsen.net || http://drik-øl.dk

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 15:57

Bjarke Ravn-Jonsen <usenet@mandril.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du selv gider sætte dig lidt ind i det, kan du starte med et par

Jamen det gør jeg da! Tak for linksene!

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 05-01-05 15:27

> Hvor meget PC kan man samle for 5-6000 kr. (uden skærm) med dagens
> hardware?

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=pc&varenr=99102

Barton XP3200+
1GB RAM
GeForce FX5700/256MB GFX

DVD brænder
200 GB Disk

+ det løse

5995,-

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 15:58

"Martin Kaltoft" <martin@nitro.dk> skrev i meddelelsen

> Barton XP3200+
> 1GB RAM
> GeForce FX5700/256MB GFX
> DVD brænder
> 200 GB Disk
> + det løse
> 5995,-

Ja, det er godt nok billigt. Mon det kan gøres billigere, hvis man selv
samler?

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 05-01-05 20:15

Ja, det er godt nok billigt. Mon det kan gøres billigere, hvis man selv
samler?

Sagtens..

Har lige samlet.:
Barton XP3200+ 900,-
1GB (2*512) PC3200Ram 1498,-
Radeon 9550SE 256MB 799,-
Asrock K7Upgrade, VIA KT-600 499,-
Asus DVD E616P2, 16xDVD/48xCD 349,-
Maxtor DM9+, 120GB,8MB/ATA133 620,-
Aopen H600a,350W MIDI, BLACK 899,-

Ialt 5564,- Og så har du en komplet pc..
Og hvis du spør` pænt så samler de gratis for dig ;)

Forhandler..: Bygpc.dk(Kan kun anbefales)

Mvh.
Daniel Nielsen
120104152372@"fjern-dette"esenet.dk

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 21:45

"Daniel Nielsen" <120104152372@"fjern-dette"esenet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Aopen H600a,350W MIDI, BLACK 899,-
> Ialt 5564,- Og så har du en komplet pc..
> Og hvis du spør` pænt så samler de gratis for dig ;)

Det ville jo være snyd, da jeg forlanger 500 dask for at samle PC'en...
- og yderligere 500 dask for at spille "Install" på den...

Men tak da for tipset....

Fra : Hobert Idiart

Dato : 06-01-05 20:29

G.B. wrote:

> Det ville jo være snyd, da jeg forlanger 500 dask for at samle PC'en...
> - og yderligere 500 dask for at spille "Install" på den...

Jeg kunne aldrig selv finde på at tage penge for at samle en PC for en
ven. Men sådan er vi mennesker jo så forskellige.

Fra : G.B.

Dato : 11-01-05 10:40

Hobert Idiart <in@your.dreams> skrev i meddelelsen

> Jeg kunne aldrig selv finde på at tage penge for at samle en PC for en
> ven. Men sådan er vi mennesker jo så forskellige.

Det er jo ikke min yndlings-fritidsbeskæftigelse at samle et par PC'er om
ugen. Jeg er Prosa-medlem og professionel IT-mand. Men saml du bare løs
uden at tage penge for det, det er da OK med mig.

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 06-01-05 10:38

> [...]
> Maxtor DM9+, 120GB,8MB/ATA133 620,-
> Aopen H600a,350W MIDI, BLACK 899,-
>
> Ialt 5564,- Og så har du en komplet pc..

Det er da ikke billigere...

Den jeg linkede til havde 200GB disk, og der medfulgte højtalere med
subwoofer og mus og tastatur, og så ER den samlet og testet, det får du ikke
for de 431,- du har sparet her ved at bygge selv...

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 06-01-05 12:26

Det er da ikke billigere...

Pengene taler for sig selv

Den jeg linkede til havde 200GB disk,

Ja rigtigt nok, men han sagde bare min. 120 GB..hvem skal bruge mere..det
var jo til spil...ik?

og der medfulgte højtalere med
subwoofer og mus og tastatur,

Hvis det er det løse så skal jeg handle ved dig for fremtiden..

og så ER den samlet og testet, det får du ikke
for de 431,- du har sparet her ved at bygge selv...

Det ER den også her...!