Forslag til gammel pc.
Fra : Kenny

Dato : 01-01-05 11:16

Hej,

Jeg har bygget ny pc og har nu en "gammel" liggende, og jeg kunne
virkelig godt tænke mig at prøve noget nyt. Jeg har tænkt mig at
formatere den, og skille den ad og rense den o.s.v. Og jeg har en
version af "red hat 9" liggende som jeg godt kunne tænke mig at afprøve,
men ville lige høre om der var nogen der havde et bedre forslag til at
prøve noget nyt guf (så jeg ikke har winXP)?

Kenny

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 01-01-05 11:24

> [...]
> men ville lige høre om der var nogen der havde et bedre forslag til at
> prøve noget nyt guf (så jeg ikke har winXP)?

Hvor mange penge vil du bruge på nyt "guf"

mvh
TK

Fra : Kenny

Dato : 01-01-05 12:29

Thomas Kristiansen wrote:

> Hvor mange penge vil du bruge på nyt "guf"
>
> mvh
> TK

under 1000:)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-01-05 11:50

Kenny <kenny@skummer.com> wrote:

>Jeg har bygget ny pc og har nu en "gammel" liggende, og jeg kunne
>virkelig godt tænke mig at prøve noget nyt.

Udmærket ide - Ethvert hjemmenetværk bør efter min mening ha' en
linuxbox med ssh / ftp / http / mail servere etc kørende

RedHat 9 vil jeg dog ikke anbefale - den er gammel og opdateres ikke
længere - Fedora Core 3 er nok en bedre ide...

http://fedora.redhat.com/

<mlr>

Fra : Kenny

Dato : 01-01-05 12:29

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> RedHat 9 vil jeg dog ikke anbefale - den er gammel og opdateres ikke
> længere - Fedora Core 3 er nok en bedre ide...

Oki, også sådan noget jeg havde tænkt mig:) Fedora Core er freeware er
det ikke?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-01-05 12:34

Kenny <kenny@skummer.com> wrote:

>Oki, også sådan noget jeg havde tænkt mig:) Fedora Core er freeware er
>det ikke?

Jep...

Den fylder en del, så jeg håber du har en hurtig ADSL forbindelse. Under
alle omstændigheder går det hurtigst hvis den den i Danmark, f.eks her

http://www.klid.dk/sw/fedora/

<mlr>

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 01-01-05 19:49

MandrakeLinux er klart at fortrække, frem for Fedora.

- den er 100% supporteret, og er man ikke linux-kender, så virker alt
"out-of-the-box" :)

- en gennemført distribution.

Når du så får mere blod på tanden, ville jeg begynde at snuse lidt til
Debian.

OG - når du er rigtig hardcore, og vil prøve det vi store drenge leger med,
så er der kun den ægte vare tilbage.. "Solaris".

/Morten

Fra : Kenny

Dato : 02-01-05 23:48

Uha, det lyder godt nok dejligt:) Tusind tak for alt det vidunderlige
guf. Jeg går straks igang med at downloade;)

Og angående DSL forbindelsen så er det ikke noget problem..

Tak igen

Kenny