Ang. Compaq ram.
Fra : kr

Dato : 01-01-05 08:56

Hej og godt nytår alle sammen. Jeg har en Compaq Evo D510 Small Form Factor,
skal have købt noget ram til den. Hvor finder man nogle billige kompatible
ramblokke og kan man godt sætte forskellige størrelser f.eks. 1 * 256 mb. og
1 * 512 mb. på bundkortet ?
Venligst
Kr

Fra : Esben

Dato : 01-01-05 18:52

"kr" <kat2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kompatible ramblokke og kan man godt sætte forskellige størrelser f.eks. 1
> * 256 mb. og 1 * 512 mb. på bundkortet ?

De her skulle være fine.
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=11864&distributor=0&submit1=Search

Skal det være billigere, vil jeg nok bare prøve at købe de billigste
pc2100/2700/3200 på markedet, og håbe at det virker.

Du kan sagtens sætte forskellige størrelser RAM-blokke i.

--
Esben

Fra : Peter Pan

Dato : 02-01-05 11:31

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc2100/2700/3200 på markedet, og håbe at det virker.
>
> Du kan sagtens sætte forskellige størrelser RAM-blokke i.

Der findes en del forskellige Evo 510'ere. Nogle af dem kører dual channel,
andre gør ikke.

Er det en dual channel model, skal rammen sidde 2 og 2, ellers brokker
bios'en sig ved hver startup. (man kan dog bare trykke "F1 to continue"
agtigt, men den kommer hver gang og kan ikke slåes fra)

Så man kan sætte forskellige størrelser i, men "sagtens" vil jeg ikke
ligefrem påstå.

Mvh
Anders

Fra : Esben

Dato : 02-01-05 18:06

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> "Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

> Der findes en del forskellige Evo 510'ere. Nogle af dem kører dual
> channel,
> andre gør ikke.

Nej, d510 findes i 3 størrelser med stort set samme platform, og ingen af
dem kører dual channel. Den nyere d530 kører i de fleste
standardkonfigurationer dual channel, men det er ikke et krav at man gør
det. Jeg har ikke oplevet at man skal trykke F1 efter hver opstart, kun når
konfigurationen er ændret.

--
Esben

Fra : kr

Dato : 02-01-05 14:03

Jeg siger tak for svarene, har nu bestilt hos IT-butikken 512 mb. så må jeg
se om den kan køre med de 256 mb. jeg har i forvejen.