ventetid + medion pc
Fra : Casper - OldTrafford~

Dato : 31-12-04 13:41

Hejsa

Jeg har en medion stationær pc, som blev købt i foråret med 3 ghz P4 m.m.

Den har indtil nu virket upåklageligt, men efter jeg kom hjem fra en tur til
England her ved juletid har der været ventetid, når jeg ahr villet tænde
den.

Når jeg tænder den, så går der 20 minutter hvor der intet sker. Man ser bare
et Pentium logo på skærmen og det er det.....

Hvad kan der være galt?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-12-04 14:03

"Casper - OldTrafford.dk" <webmaster@DELETEMEoldtrafford.dk> wrote:

> [...]
>
>Når jeg tænder den, så går der 20 minutter hvor der intet sker. Man ser bare
>et Pentium logo på skærmen og det er det.....

Maskinen er formentlig opsat til at boot'e fra netværk - Hop ind i BIOS
og de-aktiver dette....

<mlr>

Fra : Casper - OldTrafford~

Dato : 02-01-05 03:06

> Maskinen er formentlig opsat til at boot'e fra netværk - Hop ind i BIOS
> og de-aktiver dette....
>

> <mlr>
>
> --
>
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

det må jeg lige prøve imorgen...tak!

Fra : Henrik

Dato : 02-01-05 18:17

On Sun, 2 Jan 2005 03:06:20 +0100, "Casper - OldTrafford.dk"

>det må jeg lige prøve imorgen...tak!

Held og lykke.

Mvh
Henrik

Fra : Palle

Dato : 31-12-04 14:16

"Casper - OldTrafford.dk" <webmaster@DELETEMEoldtrafford.dk> skrev i en
meddelelse news:cr3hdk$9ug$1@news.cybercity.dk...
> [...]
bare
> et Pentium logo på skærmen og det er det.....

Jeg har/har haft nøjagtig samme problem på samme maskinetype.
Løsningen/forklaringen er så "tåbelig", at jeg ikke kan sende den til rep.:

Når Matador-skive nr. 8 (er det vist) (originalskive) ligger i
dvd-rom-drevet, dør maskinen totalt, og jeg kommer også kun til
Pentium-logoet. Frem med en papirclips, og tøm cd/dvd-drevene.

Fejlen optræder ikke, når samme skiver anbringes i dvd-brænderdrevet i
Pentiummen eller i andre computere.

Jeg tror ikke, nogen kan forklare det, men sådan er det altså her...

Fra : Casper - OldTrafford~

Dato : 02-01-05 03:08

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pentiummen eller i andre computere.
>
> Jeg tror ikke, nogen kan forklare det, men sådan er det altså her...

det sker også uden cd i pc'en....
Det er yderst sjælendt jeg starter op med en cd/dvd i pc'en. Så går ikke ud
fra at det er der hvor problemet ligger.

PT har jeg kun følgende kabler sat til den:
net
strøm
skærm
tastatur og mus(USB)