Harddisk problem
Fra : Torben Brøndum

Dato : 30-12-04 22:21

Hej,

Har haft én af 2 diske (sekundær slave) midlertidig afmonteret på en win2k
maskine. Da den blev isat igen, begyndte windows at checke for
konsistens.....men abortede pga. af en fejl. Jeg nåede at se, at der blev
slettet en fil - men husker ikke hvilken.

Bios detekter den fint, men jeg kan ikke accesse den i windows. I
diskoversigten i windows ser den ud til ikke at være formateret samt at den
har 100 kapacitet - intet brugt på den. Det er der dog.

Når jeg i stifinder forsøger at komme på den skriver windows, at jeg skal
indtaste en gyldig label.

Hvad kan jeg gøre - kan nogen af Jer henvise til firma, der vil kunne hjælpe
mig (Århus området helst). Hvad kan det mon koste? Vi taler om en 80GB
Seagate Barracuda.

Det at den kan detektes af bios er det ikke et positivt tegn?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-12-04 00:18

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Seagate Barracuda.
>
> Det at den kan detektes af bios er det ikke et positivt tegn?

Til sidstnævnte - jo.
Prøv at hente pcinspector på
www.pcinspector.de
Et gratis filredningsprogram. Det kræver dog, at du har en anden harddisk,
hvor du kan flytte de data over, som den evt. finder og kan genskabe.
Ellers send en mail til mig, idet jeg måske kan hjælpe.

Kurt

Fra : Torben Brøndum

Dato : 01-01-05 22:10

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no>

> [...]
> hvor du kan flytte de data over, som den evt. finder og kan genskabe.
> Ellers send en mail til mig, idet jeg måske kan hjælpe.

Tak for svar. Har hentet programmet - men der er dog nogle store filer
(video - ca 14GB) som den ikke kan/vil
flytte. Ellers virker det fint....

Er kommet i besiddelse af Data RescuePC i en demo version - her kan jeg se,
at det nævnte program vil kunne
genskabe denne store fil. Programmet skal dog registreres for at det kan
lade sig gøre.

Har Du/I kendskab til andre programmer (freeware), som jeg kunne forsøge
med - vil gerne undgå at købe det.

Dog vil jeg også meget gerne have tips til andre rescueprogrammer (købe) som
er gode og billige.

Hilsen Torben Brøndum