Andet multimedie
bentjuul 3670
skæremærker i Photoshop og Illustrator
Fra : RF

Dato : 02-02-05 04:05

Hej. Hvordan indsætter jeg skæremærker i Photoshop og Illustrator og hvad
hedder commandoen på engelsk?

Fra : Dennis Seide

Dato : 02-02-05 09:02

> Hej. Hvordan indsætter jeg skæremærker i Photoshop og Illustrator og hvad
> hedder commandoen på engelsk?

I Illustrator hedder det "object", "crop marks" og "make".

I photoshop skal man vist ind under "print options" og sætte flueben ved
"more option" - der kan man så vidt jeg husker sætte skæremærker på.
Efterfølgende skal man så printe til fil

Hvis det er for forvirrende kunne du tage et søg på google - måske er der
nogle der er mere pædagogiske end mig

Dennis Seide
-kreativ ildsjæl

www.creativefactory.dk

creative factory A/S
Algade 20
9700 Brønderslev
Tlf: 96 45 00 75
Fax: 96 45 00 76

Fra : RF

Dato : 02-02-05 11:22

Tak
men der sker ikke så meget
jeg skal vel også definerer dem et sted?
eller følger det efter bleed?

mvh Rasmus

Fra : Dennis Seide

Dato : 02-02-05 11:55

> jeg skal vel også definerer dem et sted?
> eller følger det efter bleed?
>
> mvh Rasmus

Hej Rasmus

Hvis der er tale om illustrator skal du markere et rektangel for at definere
skæremærkerne - ellers bliver de placeret ifht dit artboard.

Prøv at tjekke:

http://www.ehow.com/how_16675_set-crop-trim.html

Dennis Seide
-kreativ ildsjæl