Andet multimedie
bentjuul 3670
Transparent bagrund i psp 8
Fra : Thomas Gade

Dato : 08-01-05 20:16

Jeg er lidt ked af at skulle spørge, men jeg kan ikke få PSP 8 til at lave
transparente baggrunde på mine jpg og gif´s.

Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-05 20:56

Thomas Gade wrote:
> Jeg er lidt ked af at skulle spørge, men jeg kan ikke få PSP 8 til at
> lave transparente baggrunde på mine jpg

Det er der heller ikke nogen andre, der kan. Den egenskab eksisterer ikke i
det grafikformat.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Thomas Gade

Dato : 08-01-05 21:03

> Det er der heller ikke nogen andre, der kan. Den egenskab eksisterer ikke
> det grafikformat.

Hvordan forholder det sig så med gif?
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-05 21:24

Thomas Gade wrote:

> Hvordan forholder det sig så med gif?

I gif (og png) kan man definere transparens. Men hvordan det lige gøres i
PSP8, husker jeg ikke, jeg plejer at bruge PSP5.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 08-01-05 22:32

"Thomas Gade" skrev:
> Hvordan forholder det sig så med gif?

Der kan du godt.

Når du gemmer en GIF, så kan du vælge om den skal være transparant. Enten
hvor den tager den eksisterende transparante baggrund (hvis billedet er
opbygget med gennemsigtig baggrund) eller du kan vælge en farve som skal
blive transparant når billedet vises.

Sørg evt. for at den lille toolbar som hedder Web er synlig (View -
Toolbars - Web) og tryk på GIF knappen hvergang du har et billede som du
gerne vil lave en GIF af. Så kommer alle valgmulighederne frem, og du kan se
et preview af hvad du får.

--
/Lars

Følg udsalget på DVD- og harddisk optagere:
http://www.recordere.dk

Fra : Thomas Gade

Dato : 09-01-05 20:06

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne vil lave en GIF af. Så kommer alle valgmulighederne frem, og du kan

Jeg takker.
Thomas
www.enfantterrible.dk