Download site ?
Fra : Soren Pedersen

Dato : 12-02-05 22:50

Findes der et site hvor man kan vrage og vælge mellem gamle Grand Prix
numre ? - For der er vel ikke udkommet en komplet CD ?

Mvh
Søren

Fra : Per

Dato : 12-02-05 23:06

Soren Pedersen < smpFJERN@munchweb.dk > skrev følgende:

> Findes der et site hvor man kan vrage og vælge mellem gamle Grand Prix
> numre ? - For der er vel ikke udkommet en komplet CD ?
>
> Mvh
> Søren

Hej Søren,

Idet jeg går ud fra, at du mener det seriøst, det med gamle Grand Prix
melodier, - så kan du smutte en tur på www.bibliotek.dk og bestille:

http://bibliotek.dk/vis.php?base=dfa&field4=ht&term4=grand+prix&term8[]
=%28ma%3Dlm+ikke+ma%3Dmu%29&start=11&origin=musik&sort=aar&step=1
&element=L

Per

Fra : Soren Pedersen

Dato : 13-02-05 00:06

Per wrote:

> Hej Søren,
>
> Idet jeg går ud fra, at du mener det seriøst, det med gamle Grand Prix
> melodier,

Ja, gu' mener jeg det seriøst
Men jeg har ikke udtrykt mig præcist nok - Jeg beklager.....Det er de
danske jeg er ude efter. Primært fra 80'erne og frem. Og ikke kun
vindermelodierne - Fx. SnapShot's "gi'r du et knus" og andre i samme
boldgade.

Mvh
Søren

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-02-05 00:16

Svar:
De fleste år er der udgivet et album med årets numre...prøv om du kan finde
dem antikvarisk...
Ellers kom der jo en dobbelt-CD for nogle år siden med vinderne + nogle
flere...

Allan

Fra : Per

Dato : 13-02-05 11:40

> [...]

> danske jeg er ude efter. Primært fra 80'erne og frem. Og ikke kun
> vindermelodierne - Fx. SnapShot's "gi'r du et knus" og andre i samme

Hej Søren,

Endnu engang vil jeg henviser til www.bibliotek.dk eller linket

http://bibliotek.dk/vis.php?base=dfa&field5=fritekst&term5
=grand+prix&term8[]=%28ma%3Dlm+ikke+ma%3Dmu%29&start=26
&origin=musik&sort=aar&step=1&element=L

som er "Dansk melodi grand prix greatest" for perioden 1960 - 2000.

> Ja, gu' mener jeg det seriøst

Godt-så ! Det var rart at høre.
Sarkasme og ironi trives nemlig i bedste velgående i dk.kultur -
grupperne - så det er nogle gange lidt svært at gennemskue om man mener
det man skriver, eller om man er igang med at kommentere på en af
religionskrigene mellem f.eks. dansktopmusik og "næseringsmusik",(som en
af de flittige usenet-skribenter kalder det )

Per