SMS til australien ???
Fra : Søren Primdal Anders~

Dato : 21-05-01 16:35

Jeg skal på en eller anden måde ha sendt en sms besked til min kæreste i
australien ???...hvordan faen gør jeg det ???..
Kan jeg gøre det over nettet ??? .. jeg har ledt efter et portal til at
sende smser der ned men det er ikke rigtigt lykkes !!... er der nogen der
ved bare lidt om hvordan det virker der nede og om det kan lade sig gøre ???

MVH Søren Primdal Andersen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-05-01 16:42

"Søren Primdal Andersen" <sorenpa@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved bare lidt om hvordan det virker der nede og om det kan lade sig gøre
???

Hvis det er hendes danske GSM telefon hun har med drened, så sender du bare
til hendes telefon helt normalt...

Eller har hun købt en GSM telefon dernede ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-05-01 16:45

Søren> Jeg skal på en eller anden måde ha sendt en sms besked til min
Søren> kæreste i australien ???...hvordan faen gør jeg det ???.. Kan
Søren> jeg gøre det over nettet ??? .. jeg har ledt efter et portal
Søren> til at sende smser der ned men det er ikke rigtigt lykkes
Søren> !!... er der nogen der ved bare lidt om hvordan det virker der
Søren> nede og om det kan lade sig gøre ???

Jeg ved ikke om det virker til Australien, men til mine forældre i
Grønland sender jeg blot til deres GSM nummer deroppe. (+299 123456)

/Thomas

--
/"\ | "To alcohol! The cause of - and solution to -
\ / | all of life's problems!" -- Homer Simpson

Fra : Jan-Erik

Dato : 21-05-01 18:40

> [...]
> ved bare lidt om hvordan det virker der nede og om det kan lade sig gøre

Hvis hun har et australsk sim-kort sender du bare en sms til hendes nummer,
husk +61 foran nummeret :)

Hilsen
Jan-Erik

Fra : Søren Primdal Anders~

Dato : 22-05-01 17:53

Ja den har jeg regnet ud !.... men vil det ikke koste meig en helvedes bunke
penge ??

Hun har købt den der nede !! --... Jeg har hørt at man ikke kan tage sin
telæefon med der ned !!.. det skulle have noget at gøre med at de brugte
andre frekvenser !...800 1600

Jeg leder efter en servise der er gratis !!

MVH Søren Primdal Andersen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-05-01 19:05

Søren> Ja den har jeg regnet ud !.... men vil det ikke koste meig en
Søren> helvedes bunke penge ??

Igen, når jeg sender sms'er til grønland koster det mig ikke andet end
de 0.25 jeg giver ved telmore. Jeg har da hvert fald ikke betalt mere
end det, selvom det er en begrænset mængde jeg sender :)

/Thomas

Fra : Søren Primdal Anders~

Dato : 22-05-01 20:41

Okay det er sku da fedt !!

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 22-05-01 21:49

Ja. Når du sender en sms betaler du kun hen til centralen (groft sagt).
Derfra kommer den så til Australien, eller et andet sted, men for
teleselskabernes "regning"

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 23-05-01 08:37

Tilgengæld er det en HELT anden snak, når du sender den anden vej.....

Jeg havde en veninde, som betalte 4,- pr. SMS hun sendte da hun var i
Frankrig med sin danske mobilos...

/Henning

---
Wanna make money? Click here:
http://www.desktopdollars.com/gateway_click.asp?id=Fuxie

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-01 10:13

*DrømmeFyren*> Tilgengæld er det en HELT anden snak, når du sender
*DrømmeFyren*> den anden vej..... Jeg havde en veninde, som betalte
*DrømmeFyren*> 4,- pr. SMS hun sendte da hun var i Frankrig med sin
*DrømmeFyren*> danske mobilos...

Klart nok... der roamer man jo også på franske vilkår... hvis nu man
har en fransk mobil, så betaler man nok fransk sms takst... men den er
vistnok også højere end her i danmark... det siges at vi har de
billigste sms priser i eu...

/Thomas

Fra : Thomas Jari

Dato : 23-05-01 10:50

> [...]
> har en fransk mobil, så betaler man nok fransk sms takst... men den er
> vistnok også højere end her i danmark... det siges at vi har de

Og det sjove er at det rent faktisk ikke koster selskaberne nogle penge at
sende disse sms'er. Har hørt det er ca. 0.003 øre pr. besked.

JARI

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-05-01 11:12

"Thomas Jari" <thomas@jari.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Og det sjove er at det rent faktisk ikke koster selskaberne nogle penge at
> sende disse sms'er. Har hørt det er ca. 0.003 øre pr. besked.

Jeg har hørt at månen er lavet af en grøn ost.
En kilde/dokumentation ville underbygge din udtalelse.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-01 11:20

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Jeg har hørt at månen er lavet af en grøn ost.
>En kilde/dokumentation ville underbygge din udtalelse.

Hvis du regner på prisen for båndbredde, kommer du frem til samme
resultat. Jeg betaler f.eks. 200 kr. for (op til) 4 GB. Det giver
en kilopris på 0,005 øre.

--
Bertel

Fra : Thomas Jari

Dato : 23-05-01 14:38

> Jeg har hørt at månen er lavet af en grøn ost.
> En kilde/dokumentation ville underbygge din udtalelse.

Jeg mener at kunne huske at jeg skrev HØRT!! Jeg har lidt svært ved at
attatche mine ØRER til en mail.

JARI

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-05-01 14:40

> Jeg mener at kunne huske at jeg skrev HØRT!! Jeg har lidt svært ved at
> attatche mine ØRER til en mail.

Og du kan heller ikke skrive kilden? Som fx:

Jeg hørte det fra...
A: afrydderen på en restaurant
B: en der har en GSM-telefon
C: en produktansvarlig hos mobilos A/S

Fra : Thomas Jari

Dato : 23-05-01 15:33

> Og du kan heller ikke skrive kilden? Som fx:
>
> Jeg hørte det fra...
> A: afrydderen på en restaurant
> B: en der har en GSM-telefon
> C: en produktansvarlig hos mobilos A/S

Hvad skal du dog bruge den oplysning til???

JARI

Fra : John K

Dato : 23-05-01 17:30

> Hvad skal du dog bruge den oplysning til???

Evt. til at underbygge din påstand om kostprisen pr. sendt SMS.

Hvis det er A er kilden nok ikke særlig brugbar, det samme gælder iøvrigt
nok B.

Hvis kilden derimod er C er der en chance for at der er hold i påstanden...

Mvh

John K

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-05-01 18:29

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Evt. til at underbygge din påstand om kostprisen pr. sendt SMS.
> Hvis kilden derimod er C er der en chance for at der er hold i
påstanden...

Præcis

Fra : Thomas Jari

Dato : 23-05-01 21:48

> [...]
> nok B.
>
> Hvis kilden derimod er C er der en chance for at der er hold i

Kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt. Ville i tro mig hvis jeg fortalte
at kilden var Henning Dyremose.

JARI

Fra : John K

Dato : 23-05-01 23:27

> Kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt. Ville i tro mig hvis jeg
fortalte
> at kilden var Henning Dyremose.

Bare glem det :(

Fra : Kim Bjoern

Dato : 23-05-01 19:55

> Og du kan heller ikke skrive kilden? Som fx:
>
> Jeg hørte det fra...
> A: afrydderen på en restaurant
> B: en der har en GSM-telefon
> C: en produktansvarlig hos mobilos A/S

Jeg har to kilder til mit (mine) forrig(e) indlæg

1) Min telefonregning fra Sonofon.

SMS'erne fra one2one var bogført men alle med 0,00 kr - og så var det endda
incl moms

Du kan også finde info på deres hjemmeside www.sonofon.dk under

2) Service & produkter -> Priser og takster -> Takster -> Fra udlandet ->
Vælg land (under Vesteuropa) -> Storbritannien

Voila.

pyh....

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-01 10:34

"Kim Bjoern" <spam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har to kilder til mit (mine) forrig(e) indlæg
> 1) Min telefonregning fra Sonofon.

Faktura-fejl

> 2) Service & produkter -> Priser og takster -> Takster -> Fra udlandet ->
> Vælg land (under Vesteuropa) -> Storbritannien

Ja, der er (lader det til) et selskab med gratis SMS.
Det ændrer dog ikke på det faktum at 0.003 øre pr besked i
produktionsomkostninger er lige lovlig lavt sat efter min mening.

Fra : Kim Bjoern

Dato : 24-05-01 16:31

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9eikfs$fg9$1@news.inet.tele.dk...
> "Kim Bjoern" <spam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Faktura-fejl

SNIP.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-01 16:53

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at månen er lavet af en grøn ost.
> En kilde/dokumentation ville underbygge din udtalelse.

Jeg skrev det før jeg fik slået op, hvilket resten af mit indlæg vist også
indikerer.

Fra : Kim Bjoern

Dato : 24-05-01 17:02

> Jeg skrev det før jeg fik slået op, hvilket resten af mit indlæg vist også
> indikerer.

*Måtte* bare drille dig med at give tilbage af din egen skuffe

Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-01 16:51

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-01 17:08

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> En kilde/dokumentation ville underbygge din udtalelse.

Enig, men så er vi igen tilbage til diskussionen om hvem der skal underbygge
hvad.

Thomas Jari siger: "SMS koster kun 0.003 øre"
Jeg siger: "Jeg tror det ikke, underbyg det"
Herefter siger du: "Giv noget dokumentation der underbygger at du har ret i
din tro"

Det er ikke mig der har fremført påstanden til at starte med og derfor
heller ikke mig der skal retfærdiggøre at den er sand. Jeg vælger ikke at
tro på Thomas Jari, andre kan vælge at gøre det modsatte.

Fra : Kim Bjoern

Dato : 24-05-01 17:26

> Thomas Jari siger: "SMS koster kun 0.003 øre"
> Jeg siger: "Jeg tror det ikke, underbyg det"
> Herefter siger du: "Giv noget dokumentation der underbygger at du har ret
> din tro"

Hej Martin,

Jovist - og sådan kan bolden så kastes frem og tilbage og rundt omkring.

Mange gange vil jeg give dig ret i, at der fra forskellig side kastes rundt
med tal alt efter for godt befindende.

En sætning der begynder med, "jeg har hørt at...." er ikke nødvendigvis
usand, men den indeolder allerede her et snært af usikkerhed.

Men for at holde mig lidt til topic i tråden, så ville jeg med mit indlæg
blot indskyde, at prisen for SMS hos enkelte udbydere i udlandet rent
faktisk er gratis, også for roamere. Og det er trods alt billigere end 0,003
øre, eller hvad postulatet nu gik ud på. Og sender man en SMS til udlandet
fra Danmark, ja så er prisen den samme, som for en SMS til en dansk telefon.

Som sagt er det svært at regne ud, hvad en SMS koster at producere, men den
må generelt betegnes som billig i forhold til en samtale. Jeg har hørt (der
var den igen) i TV avisen for år tilbage, at teleselskaberne tjente godt på
den stigende polpularitet for SMS, da de var billige at producere.

For ca 5 år siden kostede en SMS kr 2,80 - nu fås den til 25 øre.
Samtalepriserne var dengang også kr 2.80 for alm. standard abn. men
samtalerne er jo ikke faldet tilsvarende.

Jeg aner ikke hvilke parametre, der skal indgå for at regne en faktisk netto
kostpris ud på en SMS.

Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-01 18:01

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Det er ikke mig der har fremført påstanden til at starte med og derfor
>heller ikke mig der skal retfærdiggøre at den er sand.

Helt enig. Hvis du havde skrevet noget med at du ikke var
overbevist af Thomas' argumentation, ville der heller ikke være
lagt op til den lille joke.

Men jeg synes at jeg har fremført et godt argument.

--
Bertel

Fra : Kim Bjoern

Dato : 23-05-01 19:50

> Jeg har hørt at månen er lavet af en grøn ost.
> En kilde/dokumentation ville underbygge din udtalelse.

Det kan gøres ca. 0.003 øre pr. besked billigere :)

(se mit forrige indlæg)

Det er prisen for brugeren, jeg talere om i forrige indlæg. Hvad det reelt
koster at producere en SMS, aner jeg ikke en sk*d om :)

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-01 10:35

> Det er prisen for brugeren, jeg talere om i forrige indlæg. Hvad det reelt
> koster at producere en SMS, aner jeg ikke en sk*d om :)

Men det er det Thomas Jari snakker om og det er det jeg er uenig i.

Fra : Kim Bjoern

Dato : 23-05-01 19:48

> det siges at vi har de
> billigste sms priser i eu...
>
> /Thomas

Nope, der er faktisk operatører, der er helt gratis med SMS. Bla. i
Storbritannien - her kan du via GSM 1800 udbyderen one2one sende og modtage
SMS kvit og frit.

Kim

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 23-05-01 11:34

Det er jo også klart! Der sender hun jo også fra udlandet og til Danmark.
Hvis hun finder en, i dette tilfælde, fransk beskedcentral, kan hun sende
til "lokaltakst", men Danmark har stadig den (næsten) billigeste sms takst i
EU. Kun England og Grønland er billiger.

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-01 13:33

Snoop> Det er jo også klart! Der sender hun jo også fra udlandet og
Snoop> til Danmark. Hvis hun finder en, i dette tilfælde, fransk
Snoop> beskedcentral, kan hun sende til "lokaltakst", men Danmark har
Snoop> stadig den (næsten) billigeste sms takst i EU. Kun England og
Snoop> Grønland er billiger.

Huh? I Grønland koster det 0.5 kr. pr sms... det er da dyrere end de
0.25 jeg giver... plus at det deroppe er eks. moms

/Thomas

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 23-05-01 16:11

Jeg ved ikke, hvor du får de 0,5kr fra. Jeg har mine 0kr. fra Sonofon. Med
dem som udbyder betaler du ingenting for sms sendt fra Grønland
Se selv på
http://www.sonofon.dk/service_og_produkter/mobil/mobil_i_udlandet/Groenland.
htm
Hvis du bruger andet end Sonofon, ved jeg det ikke lige...

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 16:14

Snoop [ZoP.dk] skrev:

>Jeg ved ikke, hvor du får de 0,5kr fra. Jeg har mine 0kr. fra Sonofon.

Det koster ikke noget at _modtage_ SMS. Der bliver vist snakket om at
_sende_.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : John K

Dato : 23-05-01 17:34

> Det koster ikke noget at _modtage_ SMS. Der bliver vist snakket om at
> _sende_.

Ja, og?

Flg. er taget fra hjemmesiden...

SMS Afsendelse 0,00
Modtagelse 0,00

Mvh

John K

begin 666 1x1trans.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 18:05

John K skrev:

>Flg. er taget fra hjemmesiden...
>
> SMS Afsendelse 0,00
> Modtagelse 0,00

Hmm, sært - jeg tror nu absolut det må være en fejl.

Tele Greenlands egne kunder betaler 50 øre for en SMS, jvf.
http://www.greennet.gl/priser/mobipris.htm

Det ville da mærkeligt, hvis Sonofon-kunder fik det billigere, og
endnu mere, at de får det gratis!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : jan steen sørensen

Dato : 23-05-01 18:51

>Tele Greenlands egne kunder betaler 50 øre for en SMS, jvf.
>http://www.greennet.gl/priser/mobipris.htm
>
>Det ville da mærkeligt, hvis Sonofon-kunder fik det billigere, og
>endnu mere, at de får det gratis!

Har Sonofon egentlig roaming aftale med Tele Greenland - eller kan det jo
godt tænkes at prisen er 0,- (læs: ingen aftale = kr. 0,-)

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 18:56

jan steen sørensen skrev:

>Har Sonofon egentlig roaming aftale med Tele Greenland - eller kan det jo
>godt tænkes at prisen er 0,- (læs: ingen aftale = kr. 0,-)

http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/service_og_produkter/mobil/mobil_i_udlandet/Groenland.htm

- ja! :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 23-05-01 18:05

Som John K også skriver: "Ja, og?"
Prisen er jo, i følge Sonofon, 0 kr. Om du modtager eller sender er det
stadig 0 kr.

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 18:09

Snoop [ZoP.dk] skrev:

>Som John K også skriver: "Ja, og?"
>Prisen er jo, i følge Sonofon, 0 kr. Om du modtager eller sender er det
>stadig 0 kr.

Ja, og? - Hvorfor dog ikke snakke almindeligt?
Og hvorfor blot gentage Johns indlæg, der står jo akkurat det samme.

Se gerne mit svar til John, jeg kan næppe tro at det vitterligt ER
gratis - det må være en fejl i Sonofons prisliste.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kim Bjoern

Dato : 23-05-01 19:59

> Se gerne mit svar til John, jeg kan næppe tro at det vitterligt ER
> gratis - det må være en fejl i Sonofons prisliste.

Nu kan du jo læse et af mine forrige indlæg i tråden.

Hvis du undersøger sagen nærmere (SMS fra andre landre end f.eks
Storbritannien) vil du se, der er en del lande, der er gratis at sende (ja
SENDE) SMS fra. Nu nævnte jeg kun one2one fra Storbritannien, fordi jeg har
kunnet se, det vitterligt forholdt sig sådan på min samtalespecifikation.

Kim

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-05-01 22:41

Lasse> Ja, og? - Hvorfor dog ikke snakke almindeligt? Og hvorfor
Lasse> blot gentage Johns indlæg, der står jo akkurat det samme.

Lasse> Se gerne mit svar til John, jeg kan næppe tro at det
Lasse> vitterligt ER gratis - det må være en fejl i Sonofons
Lasse> prisliste.

Mon det kan skyldes:

Taget fra linket
http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/service_og_produkter/mobil/mobil_i_udlandet/Groenland.htm

Services for: TELE Greenland

<snip>

SMS-service SMS - afsende Nej
SMS - modtage Nej

Som jeg umiddelbart vil læse det, så står der at man ikke kan
afsende/modtage sms i grønland med en sonofon... Så det kan være at
det er årsagen til at der står 0 kr...

/Thomas

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 23-05-01 22:45

UPS...havde ikke lige læst så langt. Du har nok ret i, at det er derfor der
står 0kr....

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-05-01 22:50

Thomas Rasmussen skrev:

> SMS-service SMS - afsende Nej
> SMS - modtage Nej

Hmm, mærkeligt de ikke har lavet en roaming-aftale om SMS.

>Som jeg umiddelbart vil læse det, så står der at man ikke kan
>afsende/modtage sms i grønland med en sonofon... Så det kan være at
>det er årsagen til at der står 0 kr...

Hehe, det er det nok :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kim Bjoern

Dato : 24-05-01 08:51

> [...]
>
> Som jeg umiddelbart vil læse det, så står der at man ikke kan
> afsende/modtage sms i grønland med en sonofon... Så det kan være at

Netop!

En tidl. arb. kolega er på Grønland nu, og man kan ikke sende SMS til ham
deroppe. Han har et Grønlandsk mobilnummer. Derfor undrer det mig, at en her
i gruppen har fortalt, at han sender SMS til sin ven på Grønland. Måske er
der tale om forskellige abn. former?

Kim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-05-01 10:17

Kim Bjoern skrev:

>En tidl. arb. kolega er på Grønland nu, og man kan ikke sende SMS til ham
>deroppe. Han har et Grønlandsk mobilnummer.

Ifølge Tele Greenland, Grønlands telefonselskab, kan man godt sender
SMS. Se www.greennet.gl.

Prisen er 50 øre som herhjemme, men det lader ikke til SMSer går ind
under Sonofons roaming-aftale med Tele Greenland. (Skal det til at
hedder TGC? :)

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-05-01 11:09

> [...]
Kim> undrer det mig, at en her i gruppen har fortalt, at han sender
Kim> SMS til sin ven på Grønland. Måske er der tale om forskellige

Min far har almindelig grønlandsk mobil (GSM) og jeg sender blot til
+299 <tlf nummer> og så kommer den frem... Dog skal det siges at man i
Grønland har haft mange problemer med sms systemet, hvilket har
resulteret i sms'er der forsvandt... Min far kan fx. ikke sende sms
til min danske mobiltelefon (well kan godt, men jeg får den som regel
aldrig) Men der bliver arbejdet på at finde problemet. Internt i
Grønland skulle der ikke være nogen problemer.

/Thomas

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 23-05-01 22:43

Jeg ved også, at det er gratis at sende sms'er fra den Italienske firma Blu.
Du skal bare bruge deres nummer som besked central, så koster det heller
ingenting.

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-05-01 20:07

"Snoop [ZoP.dk]" wrote:

> Jeg ved også, at det er gratis at sende sms'er fra den Italienske firma Blu.
> Du skal bare bruge deres nummer som besked central, så koster det heller
> ingenting.

hvordan gør man det?

pf tak

Jesper Brunholm

(det er lykkedes mig at oprette mig som bruger på deres website - pyha
det er ikke for dansktalende... ) (http://www.blu.it/)

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 28-05-01 22:27

> (det er lykkedes mig at oprette mig som bruger på deres website - pyha
> det er ikke for dansktalende... ) (http://www.blu.it/)

Sisi, lei ha ragione.
Eller skulle jeg måske sige: "nææ, det går ikke hvis du ikke forstår
italiensk
Nummeret på BLUs beskedcentral har jeg desværre slettet da jeg kom til
Danmark. Men jeg kan måske skaffe den igen.

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

(Tro du ikke, at jeg er italiener. Jeg var bare på ferie i 14 dage

Fra : Møgelmose

Dato : 29-05-01 08:31

Er det fra mobil eller fra Internet hvis det er fra internet kan
www.mtnsms.com måske overvejes? Ellers SKAF SKAF SKAF hvis det er til
mobil!!!!

Mvh.
Hans-Jacob der er meget desperat efter at få fat i en måde at sende gratis
sms'er på (før at teleselskaberne gør det gratis hvad de nok ikke gør)

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 29-05-01 11:24

Det er ikke en hjemmeside på nettet, for dem findes der mange af. Og de er
alle sammen gratis. Nææ...det er til mobilen du skal bruge beskedcentralens
nummer. Men du skal huske, at du kun kan bruge den når du er i Italien.
Ellers betaler du jo takst fra DK og til IT, og det er IKKE billiger end de
0,5kr. som det for det meste koster at sende en sms...
Men jeg skal nok lige se, om jeg kan fremskaffe nummeret igen.

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : Snoop [ZoP.dk]

Dato : 30-05-01 11:08

Jeg har lige fundet ud af, at der er lukket med gratis sms fra Blu i
Italien....glæder mig ikke til at komme derned igen, da jeg nu skal til at
betale for dem

--
/Snoop
Flower me @ 17613978

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 01-06-01 18:54

> Ja den har jeg regnet ud !.... men vil det ikke koste meig en helvedes
bunke
> penge ??

Næ, når du sender en SMS til hende dernede, koster det dansk normalpris....
uanset om hun har taget telefonen med eller bruger et australsk SIMkort

> Hun har købt den der nede !! --... Jeg har hørt at man ikke kan tage sin
> telæefon med der ned !!.. det skulle have noget at gøre med at de brugte
> andre frekvenser !...800 1600

Vrøvl... australierne bruger samme frekvenser som resten af verden (-
USA...) GSM900/GSM1800...

Hvis du skal gøre det gratis, må du søge på operatørens hjemmeside... måske
har han en SMS gateway...

Mvh Keld

Fra : Søren Primdal Anders~

Dato : 24-05-01 22:34

Jeg har fået mange mange meget gode svar ..., og ikke mindest en god
diskution !!!...
MEN jeg mangler et svar er der en der har prøvet det på egen krop elle
mobil til aus ?? hvad kommer det til at koste ?? --- og er der noget om
at de kører på et andet net ??..... svarr eller spørrg.
TAK
mvh Søren

Ps. hun har købt en aus tele der .. kan den bruges her i dk ????

Fra : jan steen sørensen

Dato : 28-05-01 06:49

Søren Primdal Andersen skrev i meddelelsen
> [...]
>mobil til aus ?? hvad kommer det til at koste ?? --- og er der noget om
>at de kører på et andet net ??..... svarr eller spørrg.

Australien har valgt GSM900 / 1800 systemet som vi kender i Europa.

find også svar på http://www.gsmworld.com/gsminfo/cou_au.htm som dog ikke er
helt opdateret (læs: Mobilix og Telia mangler i listen over mulige
operatører - de har aftale idag).

Ring til din operatør - de kan svare på alle disse spørgsmål.

>Ps. hun har købt en aus tele der .. kan den bruges her i dk ????

Jeps, OG hvis hun har et australsk abon. vil hun frit kunne vælge alle 4 net
i DK - TDC, Sonofon, Mobilix/Orange eller Telia.
Havde besøg af 2 fra Australien - de var efterfølgende meget tilfredse med
priserne hjem til Australien fra Danmark.!!

Jan

Fra : Søren Primdal Anders~

Dato : 29-05-01 12:40

jan steen sørensen <jss@private.dk> wrote in message

> [...]
> Havde besøg af 2 fra Australien - de var efterfølgende meget tilfredse med
> priserne hjem til Australien fra Danmark.!!

Okay lige det svar jeg søgte !! mange tak !!
Jeg var nemmelig blevet bildt ind at de kørte på 800 1600 net ... og at hvis
den skulle bruges kunne man ikke nøjes med at skrifte software men hele
indmaden skulle skiftes !! ......
Nu har jeg ro i sindet !!

Fra : jan steen sørensen

Dato : 29-05-01 18:34

> [...]
hvis
>den skulle bruges kunne man ikke nøjes med at skrifte software men hele

Ha du blot ro i sindet - eller ring evt. til din operatør inden du tager
afsted.!
Jeg er på vej - skal en tur downunder i juli - tager både Orange og Telia
med - så får vi se.....

Jan