blodprop
Fra : Birgit

Dato : 12-02-05 20:47

En blodprop i hjertet, hvor slemt er det. Iflg forsikringspapirerne er det
meget slemt. Sygdommen står listet sammen med alle de sygdomme som man da
slet ikke har lyst til at fejle...

Birgit

Fra : Lene Hansen

Dato : 13-02-05 10:36

Jamen det er jo også alvorligt. Mange dør af det eller der opstår ofte
skader på hjertet afhængig af hvor stor blodproppen er og hvor "heldig" man
er.
Desværre har jeg i min familie mistet mange personer af blodpropper, så min
erfaring er at det er meget alvorligt.

Med venlig hilsen

Lene Hansen

Fra : Boel

Dato : 14-02-05 23:49

Det mange kalder en blodprop i hjertet er faktisk en blodprop PÅ hjertet.
Proppen sætter sig i de kar der forsyner hjertets egen muskulatur. Den
manglende blodforsyning resulterer i et infakt, dvs. nekrose/død af
muskulaturen i det berørte område og dette resulterer i nedsat funktion.
Hvis det er slemt nok, er det dødeligt.

/Boel