Ammunition over "grænsen" til Tyskland
Fra : MBD

Dato : 10-02-05 13:06

Hej.

Min far skal på vildsvinejagt i Tyskland, og har indhentet våben-pas hos
politiet og rejsen er arrangeret. Det er en privat-arrangeret rejse, så jeg
tænkte det var bedst at spørge her (da politiet ikke kender svaret...)
Hvor meget og hvordan må han tage ammunition med til Tyskland?

Håber på et hurtigt svar - evt på mail: dalmose-snabela-idraet.dk

Mvh Morten BD

Fra : sailor99

Dato : 10-02-05 15:29

Han tager det med, han finder nødvendigt sammen med sit øvrige udstyr, og så
er den ikke længere.
Han er vel opmærksom på, at han som minimum skal have et tysk gæstejagttegn
udstedt! Ellers kan det blive en dyr tur.
Ønsk ham knæk & bræk.

Mvh
Georg

Fra : Mogens Christensen

Dato : 10-02-05 15:46

Han kører bare over med sit gevær og ammo, det er der ingen ben i . Det
tyske jagttegn henter man på rådhuset i Flensborg 7 etage, evt. på vej
sydover, det tager ikke mange minutter og koster 17,60 ?. det har det i
hvert fald gjort de sidste par år. Husk billede hvis det er første gang man
skal have tegnet og at rådhuset lukker til middag om fredagen.

MVH
Mogens