2 x ZyXEL Prestige 2000W på et
Fra : Anders Christiansen

Dato : 10-02-05 11:09

Jeg har ADSL og wireless accers point. Det jeg gerne vil have er:

1) 2 ZyXEL Prestige 2000W telefoner, der bruger samme nummer, det vil
sige at de begge skal ringe når nogen ringer ind. Kan det lade sig
gøre ?

2) Hvis ja, kan jeg så ringe ud fra den anden når jeg snakker på den
ene?

3) Kan jeg godt have at flere numre kommer til samme ZyXEL Prestige
2000W telefoner ?

4) Hvis ja, skal jeg stadig have en ex handytone 286, for at min fax
fungere? ( jeg går ud fra at det er ja..)

Håber at der er nogen der kan hjæle mig.

Fra : Jens Andersen

Dato : 10-02-05 12:43

Hej

"Anders Christiansen" <christiansen.anders@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> 1) 2 ZyXEL Prestige 2000W telefoner, der bruger samme nummer, det vil
> sige at de begge skal ringe når nogen ringer ind. Kan det lade sig
Ja, det kan det skam. Dog skal det siges at det afhænger 100% af udbyder om
de tillader det. F.eks. ved musimi kan man bare registrerer flere enheder og
så ringer de alle sammen. Dog skal det siges at du ikke kan tage den på en
telefon og så bagefter tage en anden telefon og høre samme samtale.

> 2) Hvis ja, kan jeg så ringe ud fra den anden når jeg snakker på den
> ene?
Ja, igen med den forudsætning at din udbyder skal understøtte det flere
samtidige kald samt at du har båndbredde nok.

> 3) Kan jeg godt have at flere numre kommer til samme ZyXEL Prestige
> 2000W telefoner ?
Jeg kan ikke svare på det 100% da jeg ikke selv har en telefon af den type,
men umiddelbart er svaret nej. Dette kræver at telefonen kan registrerer sig
flere steder samtidigt og det er ikke sandsynligt at den kan dette. Dog er
det en mulighed at have fast viderestilling på det ekstra numre hvis din
udbyder understøtter dette.

> 4) Hvis ja, skal jeg stadig have en ex handytone 286, for at min fax
> fungere? ( jeg går ud fra at det er ja..)
Ja, medmindre din fax har indbygget IP telefoni support ;)

Håber det hjælper dig,
Mvh
Jens Andersen

Fra : JMo.

Dato : 10-02-05 17:45

Anders Christiansen wrote:

> 3) Kan jeg godt have at flere numre kommer til samme ZyXEL Prestige
> 2000W telefoner ?

Nej.

Iøvrigt: Bemærk at 2000W'eren ikke har specielt lang standby/taletid.