Køb af jagtgevær.
Fra : driver

Dato : 07-02-05 17:25

Er det kotume, at man betaler den pris der står på prisskiltet, når man
køber jagtgevær. Eller skal beløbet, der står på prisskiltet betragtes som
det beløb, en våbenhandler kun drømmer om ?
Jeg er ikke i tvivl om, at man ikke betaler prisen for en bøsse der koster
det hvide ud af øjnene, men hvad med et billigt nyt eller et brugt gevær ?
mvh
driver

Fra : Torben F@rum

Dato : 07-02-05 18:52

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det hvide ud af øjnene, men hvad med et billigt nyt eller et brugt gevær ?

Det er næppe den pris som kun sælger drømmer om, men derimod en pris hvor
sælger har en fornuftig forretning.

Du kan som regel få slået lidt af hvis det ikke drejer sig om en
tilbudsvare, alternativt få patroner eller andet udstyr oven i.

Den første betingelse for at kunne handle er at vide hvilke alternativer der
findes, så man har noget at sammenligne med.

Lad være med at virke alt for interesseret, det er ikke nemt at få slået af
en vare som man allerede har stået og oversavlet.

Knæk & bræk med handelen.

--
Med venlig hilsen Torben Farum, 9300 Sæby

Fra : Tobester

Dato : 07-02-05 20:18

Min erfaring er, at priserne, som du selv antyder, er temmelig høje,
specielt på brugte, lidt ældre våben. Ofte er det muligt at handle prisen et
stykke ned og derudover få patroner/grej med oveni. Den bedste forretning
gør man, hvis man har et bedre brugt gevær til bytte. Man får reelt et godt
nedslag i prisen i form af en god byttepris. Er der tale om et
ældre/dårligere byttegevær, så giver det ikke ofte det beløb, man drømmer
om.

Men man skal huske, at alle kunder er af den opfattelse, at lige netop de
skal have en betydelig rabat, og derfor har jeg flere gange oplevet, at
sælger er blevet træt af det hele og blevet stædig. Så må man gøre op med
sig selv, hvor gerne man vil handle.

Knæk og bræk,

Tobester

Fra : Kito

Dato : 09-02-05 07:25

> [...]
> det hvide ud af øjnene, men hvad med et billigt nyt eller et brugt gevær ?
En ting ligger helt fast at den pris der står på skiltet er bare alt for
høj.
Jeg var sidste år på jagt efter en Drilling og kørte ind hos en af vore
forretninger i Aalborg.
Jeg kom til at tage en ned fra hylden en Blæaser med 2 riffelløb og et hagl
løb.
På skiltet stod der 42.000,00. Jeg tænkte de må være gale herinde.
Uden at jeg havde sagt noget eller gjort noget kom ejeren og tilbød mit at
slå 10.000 kr af prisen???
Jeg blev lidt underlig inden i da jeg syntet det var mere rimelig, at den
faktiske pris stod på riflen.
Jeg købte den ikke for jeg syntes den måde at handle på er useriøs.
Så træk du rolig 25% fra og gør det uden at blinke, for de tjener stadig
stort på dig.

vh
Poul