Form input submit med et image istedet for~
Fra : Morten Nielsen

Dato : 07-02-05 13:22

Hej NG

Jeg er ikke helt sikker på at dette er den rigtigt gruppe, og
undskylder på forhånd hvis dette indlæg burde have været i
html-gruppen.

Mit problem er, at jeg har en side med en form hvor jeg gerne vil
bruge et bilelde som submit-knap, men når jeg gør dette, udfører
formen ikke den php-kode den bør gøre.

Uddrag af koden:
<form method="post" action="<?php PHP_SELF ?>">
<input name="submit" value="submit" alt="submit" type="image"
src="images/pin.gif" align="right">

Hvis jeg istedet for den sidste linje bruger følgende:
<input type="submit" name="submit" value="gem" align="right">

Fungerer det upåklageligt. Funktionen der skal udføres står
ovenfor i filen og kaldes med:
if ($submit)

Jeg har en idé om at der en ganske basal ting jeg har
overset/misforstået, men jeg kan ikke umiddelbart gennemskue det.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig...

/Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-02-05 14:20

On 07/02/05 13:21, Morten Nielsen wrote:

> [...]
> <form method="post" action="<?php PHP_SELF ?>">
> ..
> <input name="submit" value="submit" alt="submit" type="image"

Ved brug af billede på submit, sendes name_x/name_y (som xy koordinater
for det punkt, hvor du har klikket på billedet) med istedet for blot
name. Eks:

<form method="post" action="<?php PHP_SELF ?>">
<input name="submit" value="submit" alt="submit" type="image"
src="images/pin.gif" align="right">
</form>

if (isset($_POST['submit_x'])) {
   echo 'Du klikke på billedet med følgende x.y-koordinater ';
   echo $_POST['submit_x'] . '.' $_POST['submit_y'];
}

Tonni Aagesen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 07-02-05 14:26

On Mon, 07 Feb 2005 14:19:57 +0100, Tonni Aagesen wrote:

> Ved brug af billede på submit, sendes name_x/name_y (som xy koordinater
> for det punkt, hvor du har klikket på billedet) med istedet for blot
> name.

Jup - print_r($_POST) synes jeg selv er sjov at fyre af, når jeg leger
med formularer - så kan man se, hvad man har at gøre godt med.

--
Mvh.
/Thomas