Prag - hotel
Fra : Kennet og Pernille

Dato : 06-02-05 14:45

Hej gruppe

Så nærmer vores påsketur til Prag sig, og vi skal have kigget på
overnatning.

Vi skal have 5 overnatninger i Prag. Vi er vant til at rejse budget, og
kræver derfor ikke noget vildt. Det må dog godt være rent og pænt - og ikke
sovesal.

Bør vi gå efter et hotel i centrum eller er det ok at bo lidt ude men så tæt
på offentlig transport?
Nogen forslag til et godt overnatningssted? og bør vi reservere hjemmefra,
eller skal man bare møde op?

Hilsen
Pernille

og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : Kbh.s amt

Dato : 06-02-05 15:02

Prøv disse adresser:
www.pis.cz/a/
www.praguereport.com/
www.aroundprague.cz/
www.andel3w.dk/antuser/danish/default.htm
V.h.

Fra : John

Dato : 06-02-05 15:42

> [...]
> på offentlig transport?
> Nogen forslag til et godt overnatningssted? og bør vi reservere hjemmefra,

Både metro og sporvogne er effektive i Prag, så det er ikke noget problem at
bo lidt uden for centrum.

Da jeg altid bor privat i Prag kan jeg ikke sige noget om kvaliteten af
hotellerne, men jeg kender nogen der har booket gennem
www.prague-rooms.com - de var tilfredse.

Mvh

John

Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 06-02-05 18:13

Jeg var i Prag i slutningen i november.
Jeg bookede alt igennem www.rejsefeber.dk
Boede på Hotel Andante perfekt beliggenhed.
mvh
Annika

Fra : Michael

Dato : 06-02-05 21:09

Jeg kan meget varmt anbefale http://www.extolinn.cz/ der er totalt
nyrenoveret og samtidig ganske billigt. Beliggenheden er kun ca. 10
minutter med sporvogn til centrum og helt tæt ved det gule marked.

Har boet der to gange og har været godt tilfreds.

/michael

Fra : Jørn Vind

Dato : 06-02-05 21:19

Også herfra skal lyde en anbefaling.

vi har tre gange boet på Botel Albatros - et skibshotel som ligger 10
minutters gang fra centrum. Værelserne er ok - uden at være luxus. Ligeledes
morgenmad - ikke noget luxus men man kan blive mæt.

Man kan gå op på dækket og sidde og få en øl og se ud over floden og følge
den trafik der er på floden.

Der er 15 minutters gang / 10 minutters kørsel til det gule marked.

Se evt. hjemmeside:
http://www.bookings.org/hotel/cz/albatros.html?aid=302654&label=Botel%20Albatros%20USDHOTELNAME250105

god rejse.

Mvh

Jørn Vind

Fra : phk

Dato : 07-02-05 09:53

"Kennet og Pernille" <anonym@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Så nærmer vores påsketur til Prag sig, og vi skal have kigget på
> overnatning.

Vi var i Prag i November. Baseret på erfaringerne harfra ville vi køre
dertil uden at booke hjemmefra. Hvis man går lidt rundt i gaderne dukker der
tilbud op - også på overnatninger :)

Især den gade med boder hele vejen ned midt på gaden havde nogle gode tilbud
på overnatning.

1 uges ubegrænset forbrug af Metro´en koster 100 kr pr. person.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Pedersen

Dato : 07-02-05 18:13

phk wrote:

:: Hvis man går lidt rundt i gaderne dukker der tilbud op - også på
overnatninger :)

Hvilke tilbud kan man ellers møde ?

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-02-05 09:10

> [...]

> ude men så tæt på offentlig transport?
> Nogen forslag til et godt overnatningssted? og bør vi reservere

Lyder som om http://www.pragpension.cz/anglicky.html er noget for
jer.

Selv benytter vi http://www.pragpension.cz/p15/karpiseka.html når vi
er i Prag. Det er nærmest små lejligheder. Der er hvad der skal være
uden nogen synderlig vægt på stil og estetik. Men fremfor alt rent og
billigt. God solid morgenmad inkluderet. Og så henter og bringer de
til og fra lufthavnen. Ingen reception.

Kan varmt anbefales til budgetferie i Prag. Metrostation og gode
indkøbsmuligheder i kravleafstand.

Nårh ja.... sproget er 90% tjekkisk ;) Måske derfor den engelske
udgave af ovenstående hjemmeside mangler billeder. Ihvertfald virker
den tjekkiske udgave fint:
http://www.pragpension.cz/p15/karpisekc.html

Stedet er lille, så booking er et absolut must.

Fra : Inspiron

Dato : 16-02-05 14:50

Det ser fint ud.
Kan man også komme ind sent om aftenen/natten hvis man er i byen ?
Du skriver der er inge reception.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-02-05 20:35

"Inspiron" <bjer@bjer.dk> skrev....

> Kan man også komme ind sent om aftenen/natten hvis man er i byen ?

Du kommer og går som det passer dig. Du har en nøgle.

Fra : Jørn Vind

Dato : 18-02-05 18:26

En anden mulighed for overnatning - se på "Botel Albatros" - et skibshotel i
centrum af Prag. 10 minutters gang til centrum

Søg på Google - så kommer det frem.

Vi har boet der 4 gange - ikke prangende - men ok.

Mvh

Jørn Vind