Langsoooooomt
Fra : Bo Rasmussen

Dato : 05-02-05 12:19

Prøvede i dk.edb.internet.software.browser - ingen hjælp.
Bedre her ??

Hej NG.

Ved ikke om det er ret gruppe, men svar veligst i stedet for at sende mig
videre

OS: Microsoft Windows XP SP2 [version 5.1.2600]
Browser: MSIE 6.0.2900.2180.xpsp2_rtm.040803-2158
JRE: Version 1.5.0 (build 1.5.0_01-b08)

Sites, der indeholder java applets kører ekstremt langsomt på min bærbare.
Faktisk så langsomt, at jeg troede at skidtet hang!
Hvor kan jeg gøre en optimeringsindsats?

med venlig hilsen

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Malte

Dato : 05-02-05 13:12

Bo Rasmussen wrote:
> [...]
> Faktisk så langsomt, at jeg troede at skidtet hang!
> Hvor kan jeg gøre en optimeringsindsats?

Du ku'i det mindste have givet et eksempel. Jeg bruger games.yahoo.om og
har ingen problemer.

OS: SuSE 9.2 pro
Browser: Firefox 1.0
JRE: 1.4+

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 06-02-05 11:04

> Du ku'i det mindste have givet et eksempel. Jeg bruger games.yahoo.om og
> har ingen problemer.

Der er alle sites, der giver problemer.
f.eks denneher er over 5. min om at være oppe at køre - www.innotec.dk
der er også etellerandet, der grabber al professorkapaciteten.

Bo

Fra : Malte

Dato : 06-02-05 14:45

Bo Rasmussen wrote:

> Der er alle sites, der giver problemer.
> f.eks denneher er over 5. min om at være oppe at køre - www.innotec.dk
> der er også etellerandet, der grabber al professorkapaciteten.
>
> Bo

Hvad med jre 1.4*?

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 06-02-05 15:07

"Malte" <forgetme@spam_here.nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med jre 1.4*?

Havde vistnok JRE 1.3, den gjorde det samme.
Slettede JRE og downede samt installerede en ny i håb om det hjalp.

Bo

Fra : Malte

Dato : 06-02-05 16:06

Bo Rasmussen wrote:
> "Malte" <forgetme@spam_here.nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Havde vistnok JRE 1.3, den gjorde det samme.
> Slettede JRE og downede samt installerede en ny i håb om det hjalp.
>
> Bo

Den side indlæser på min Linux maskine på under 2 sekunder. der må være
noget galt med din installation. Har du forsøgt at fjerne al Java fra
maskinen, så du er helt sikker på, at der ikke er noget tilbage, ej
heller i Registry?
Jeg har også XP og Java kører fint på den (jeg arbejder med java
værktøjer hele dagen, så jeg ville vide, hvis det ikke fungerede).
Ellers kan jeg kun komme i tanker om antivirus eller firewall, som kunne
forstyrre.

Fra : Anon

Dato : 06-02-05 20:04

Bo Rasmussen wrote:
> Havde vistnok JRE 1.3, den gjorde det samme.
> Slettede JRE og downede samt installerede en ny i håb om det hjalp.

Prøv at checke hos producenten, om der er kendte problemer mellem JRE og
din bærbare/grafikkort.

Anon

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 06-02-05 21:16

"Anon" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv at checke hos producenten, om der er kendte problemer mellem JRE og
> din bærbare/grafikkort.
>
> Anon

Den har skam kørt uden problemer i over 1 år.Og jeg er ikke klar over, hvad
jeg har gjort, som
har afstedkommet problemet

Bo

Fra : Anon

Dato : 06-02-05 22:00

Bo Rasmussen wrote:
> Den har skam kørt uden problemer i over 1 år.Og jeg er ikke klar over, hvad
> jeg har gjort, som
> har afstedkommet problemet

Du har ikke installeret (automatiske) opdateringer fra MS
(windows-update) - enten i form af patches til Windows eller drivere?
Installeret andre programmer?
Hvad med at fjerne JRE fuldstændigt og så installere igen?

Anon

Fra : Ejvind \"SoulWalkeR\~

Dato : 30-03-05 12:00

"Anon" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
> Installeret andre programmer?
> Hvad med at fjerne JRE fuldstændigt og så installere igen?

jeg har de samme problemer som manden også har med hans blærbare men jeg har
bare en stationær istedet. en intel P4 2.8 fsb 800 med 1 gb ddr ram og
nvidia 6800 GT kort og sun java tager også 100% cpu her og hakker helt vildt
til tider. Hele skærmbilledet bliver lige pludselig grumset. Jeg har prøvet
at gå tilbage til tidligere skærmkort driver og bruge sun java 1.4 og har
endda haft den afinstalleret noget tid hvor jeg istedet blev nødt til at
installere *suk* windows java version (som jeg ikke havde inde da det hele
begyndte). Nu så jeg at der var kommet en update 2 af 1.5 sun java og så
ville jeg prøve igen men jeg har stadig problemet ligesom ham der startede
denne tråd. Jeg vil så gerne have den til at fungere men det ser ikke ud til
at det skal ske :( jeg har endda prøvet at ændre placering af java cache og
ændre så den er begrænset til 20 mb og tømme cache og alt mulig men
problemet kommer stadig og det kan tydeligt ses for hele skærmbilledet
bliver grumset og mere ulæseligt...

/soulwalker

Fra : Ejvind \"SoulWalkeR\~

Dato : 30-03-05 12:27

"Ejvind "SoulWalkeR" Toft" <etoft_dk@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> [...]
> nvidia 6800 GT kort og sun java tager også 100% cpu her og hakker helt
> vildt til tider. Hele skærmbilledet bliver lige pludselig grumset.

Jeg har lige prøvet en løsning. Jeg kender ikke helt dens konsekvenser 100%
men det virker her:

jeg går ind i regedit (skriv "regedit" i kør) og går ind i denne key:

HKEY_CURRENT_USER\Software\JavaSoft\Java2D\1.5.0_02

og finder en DWORD der hedder "DXAcceleration" som står til 2 dec standard.
Den ændrer jeg til 1 istedet. jeg ved det er noget med directx acc i
forbindelse med java men ved at ændre den til 1 så kører det hele som det
skal her. Den giver ikke længere problemer. Håber det er nogen som kan bruge
det til noget.

/SoulWalkeR