Sende korrekt 404 header OG redirecte ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-05 00:48

Hvordan får jeg, korrekt, sendt headers så:
1) klienten "opdager" at det er en ikke eksisterende side
2) redirectes til en anden side

Svjh kan location og http 404 headers ikke kombineres og 303 see
other er vist ikke den korrekte til formålet.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-02-05 09:57

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> Svjh kan location og http 404 headers ikke kombineres og 303 see
> other er vist ikke den korrekte til formålet.

En mulighed er at bruge 301? (ved ikke hvornår klienten "opdager" at
siden ikke eksisterer?)... Der bruge noget ala

<?php
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: http://example.com/newSite.html");
header("Connection: close");
?>

Har faktisk ikke forsøgt med 303, men det burde faktisk også virke...

Johan Holst Nielsen
www.print2people.dk - Bestil stempler og visitkort online!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-05 18:03

Johan Holst Nielsen <phpgeek@gmail.com> wrote in

> [...]
> "opdager" at siden ikke eksisterer?)... Der bruge noget ala

> <?php
> header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");

Det er sådan jeg har gjort blot med 303 headeren istedet for.

> Har faktisk ikke forsøgt med 303, men det burde faktisk også
> virke...

Så fortsætter jeg bare med den, syns 301 indikerer at den adresse der
sendes videre til er den rigtige adresse - og hvis den så sender en
404 virker det lidt useriøst :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"People think it must be easy being a super genious, but they don't

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-02-05 16:00

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> writes:

> Hvordan får jeg, korrekt, sendt headers så:
> 1) klienten "opdager" at det er en ikke eksisterende side
> 2) redirectes til en anden side

Hvad med blot at bruge et passende 404-dokument i stedet for at
redirecte?

--
Jacob - www.bunk.cc
Gravity is a myth, the Earth sucks.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-05 17:35

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in

> Hvad med blot at bruge et passende 404-dokument i stedet for at
> redirecte?

Det er ikke altid praktisk eller muligt - men jeg tror det kan lade
sig gøre i dette tilfælde.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898