Nokia 6230 vs. Siemens S65
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 04-02-05 08:46

Jeg skal vælge imellem de to.

Jeg skal bruge BT til headset og PDA (Dell)
Jeg vil kunne sende/modtage billeder og film til/fra Nokia 3220 (vigtigt!)
Det forventer jeg begge to kan. (Ellers sig til ASAP

Siemens bruger rs-MMC kort, hvor Nokiaen bruger SD kort. Nokia lyder til at
være meget kritisk med hvilke kort den vil bruge - er Siemens lige så kræsen
med sine kort? Kan man ikke benytte SD kort i en Siemens (vil selvfølgelig
stikke ud, men alligevel)?

Jeg har altid sværget til Nokia, men har haft en SE T630 en uges tid, men
jeg kunne slet ikke klare så langsom og ulogisk (Ja, en SE bruger vil
sikkert sige det samme om en Nokia) den var bygget op. Den døde for øvrigt
efter at være med i lommen på en cykeltur i regnvejr... Møj-telefon...

Så hvordan vil jeg have det med Siemens menu opbygning?

Pt. har jeg følgende plusser til de to:
Siemens:
* 500kr. billigere
* Bedre kamera (Specielt med seneste firmware)
* Bedre kalender og integration til Outlook
Nokia:
* Mindre
* "Det er en Nokia"

Har du prøvet begge to, eller har opdaget noget andet man bør være opmærksom
på?

På forhånd tak
/Peter

Fra : Anders

Dato : 04-02-05 09:55

Lige for at få en ting på det rene.

Nokia 6230 bruger MMC kort og ikke SD kort.

Siemens'en kan ikke klare mp3 - det kan Nokia'en.
Hvis du opdaterer Nokia'en med den seneste sw, så kan den kører med 1GB MMC
kort.

Du skal tage stilling til om du vil have bedre kamera, eller om du vil kumme
spille mp3.

Og en anden gang skal du ikke putte din T630 i lommen.
- og slet ikke i regnvejr, da det er en god cocktail for dens elektronik.

/Anders

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 04-02-05 11:15

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Nokia 6230 bruger MMC kort og ikke SD kort.

Tak skal du have. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg troede det var SD kort.

> Siemens'en kan ikke klare mp3 - det kan Nokia'en.

Tvivler på jeg får brug for lige MP3 - radioen i Nokia tæller faktisk mere,
men tak for info.

> Og en anden gang skal du ikke putte din T630 i lommen.
> - og slet ikke i regnvejr, da det er en god cocktail for dens elektronik.

Hehe, bagklog kan man altid være

/Peter

Fra : Anders

Dato : 04-02-05 11:38

Det siger velk egentlig sig selv, at elektronik ikke kan tåle vand/fugt.

Hvis MP3 er ligemeget, så ville jeg vælge Siemens S65, der er da bedre
kamera.
Ved ikke helt hvor meget mem. du kan smide i en S65.

Fra : phk

Dato : 04-02-05 13:24

"Peter D. Jørgensen" <pdj1974@hotKILLSPAMMERSmail.com> skrev i en meddelelse

> Tvivler på jeg får brug for lige MP3