Simkortlæser fra Aldi
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-02-05 18:22

Aldi har i denne uge en simkort læser på tilbud. Man skal bare lige
være opmærksom på at den ikke kan læse 64kbyte simkort men kun
32kbyte og mindre. Med andre ord, de fleste kort udstedt indenfor det
sidste 1-1½ år (eller endnu længere ?) kan ikke læses...
Iøvrigt er den ikke pengene værd - men det er en anden historie.

Jeg har en fornemmelse af at der sidder en sælger og gnider sig i
hænderne over endelig at være kommet af med et parti oldnordiske
simkort læsere...

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-02-05 19:12

Hej!

Henrik Stidsen wrote:

> Jeg har en fornemmelse af at der sidder en sælger og gnider sig i
> hænderne over endelig at være kommet af med et parti oldnordiske
> simkort læsere...

Men næppe hos Aldi. Deres indkøbere gør et stort stykke arbejde for at skaffe
billige ting til kunderne, og jeg tror næppe dette er med deres vidende...

Du fik vel også nemt pengene igen da du leverede den tilbage eller hvordan?

xfut dk.forbruger
--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 02-02-05 20:31

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en fornemmelse af at der sidder en sælger og gnider sig i
> hænderne over endelig at være kommet af med et parti oldnordiske

Som Kim rigtignok siger, så er det næppe Aldi's ønske at sælge noget bras.
Men tak for advarslen. Var faktisk lige ved at købe den.

Fra : [7400] René

Dato : 02-02-05 20:37

Har lige købt den..og den virker upåklagelig... og herregud ...hvem kan
hidse sig op over sølle 79,- kr ?
Godt gået Aldi ... "!"

/
Rene´

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-02-05 21:30

"[7400] René" <do_not_reply_to_this_email_adress@thanx.com> wrote
in news:ctraag$2n73$1@news.cybercity.dk

> Har lige købt den..og den virker upåklagelig... og herregud

Du har jo så et 32kbyte simkort - der er *mange* der har et 64kbyte
(jeg har 2) og de kan ikke bruge den.
Jeg siger ikke at den ikke virker - jeg siger bare at den ikke har
verdens bedste software (den eneste den kan som telefonen ikke kan er
at tage backup og gendanne en backup) OG at den ikke kan læse en stor
del af de simkort der er på markedet.

> ...hvem kan hidse sig op over sølle 79,- kr ?

Det har ik lige så meget med prisen at gøre - det handler om at
undgå at købe et produkt man ikke kan bruge til noget.

Men hvis du har lyst til at kyle 79 kr uden at få noget brugbart for
pengen så har jeg masser af skrammel du gerne må købe :)

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 02-02-05 21:53

"[7400] René" <do_not_reply_to_this_email_adress@thanx.com> skrev i en
meddelelse news:ctraag$2n73$1@news.cybercity.dk...
> Har lige købt den..og den virker upåklagelig... og herregud ...hvem kan
> hidse sig op over sølle 79,- kr ?
> Godt gået Aldi ... "!"

Det skal måske lige tilføjes at jeg har 64 kbyte kort og derfor ville
komme ud for at få noget jeg ikke kan bruge overhovedet.
Derfor min tak til Henrik for oplysningen.
Så kan i der har de "gamle" langsomme kort få kortlæseren for
jer selv

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-02-05 21:46

> Med andre ord, de fleste kort udstedt indenfor det
> sidste 1-1½ år (eller endnu længere ?) kan ikke læses...

Er der andre end Telmore der bruger 64 kbit SIM-kort i Danmark?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-02-05 23:35

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in

> Er der andre end Telmore der bruger 64 kbit SIM-kort i Danmark?

Gør alle firmaer ikke det ? Jeg ved at Telmore og Orange gør, jeg
mener også at CBB og SmartTalk gør.

Jeg kan ikke se hvorfor andre ikke skulle gøre det med nye kort.

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : claus b. p.

Dato : 02-02-05 23:59

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke se hvorfor andre ikke skulle gøre det med nye kort.

Kan man se det på kortet?

/Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-02-05 01:23

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in

> Kan man se det på kortet?

Nogen gange.
Telmores 64kbyte kort står der "64k" på, Oranges kan man ikke se det
på og jeg mener heller ikke det stod på mit SmartTalk kort de par
dage jeg havde det.

Fra : steffen martin

Dato : 03-02-05 09:54

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Gør alle firmaer ikke det ? Jeg ved at Telmore og Orange gør, jeg
> mener også at CBB og SmartTalk gør.

Hvor finder du disse oplysninger? Oranges hjemmeside giver ikke svar. Bare
nysgerrig :)

> Jeg kan ikke se hvorfor andre ikke skulle gøre det med nye kort.
>
> --
> .: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...

vh
--
Steffen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-02-05 15:03

"steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> wrote in

> Hvor finder du disse oplysninger? Oranges hjemmeside giver ikke
> svar. Bare nysgerrig :)

Kortlæseren kunne ikke læse mit Orange simkort - det må betyde at det
er 64kbyte :)

Fra : steffen martin

Dato : 03-02-05 15:15

> "steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> wrote in

> Kortlæseren kunne ikke læse mit Orange simkort - det må betyde at det
> er 64kbyte :)

Burde det så ikke kunne holde på mere end 16-17 sms'er?
Har set at Telmore er det eneste der 'praler' med 64kb sim-kort...

--
Steffen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-02-05 17:03

> Burde det så ikke kunne holde på mere end 16-17 sms'er?
> Har set at Telmore er det eneste der 'praler' med 64kb
> sim-kort...

Gemmer din telefon udgående SMSer ? I så fald kan det sagtens blive
til at den kun kan have 16-17 liggende fordi de udgående også fylder
op.

"Be nice to nerds - you might end up working for one"

Fra : steffen martin

Dato : 03-02-05 17:35

> [...]
>
> Gemmer din telefon udgående SMSer ? I så fald kan det sagtens blive
> til at den kun kan have 16-17 liggende fordi de udgående også fylder

Det gør den ja, men den kan stadigvæk kun gennem i alt 17 stk. Jeg har talt
med Motorola om det da jeg gerne ville have mulighed for at beholde nogle
flere, og jeg så mig så om efter et større sim kort. Men nu har jeg godtnok
også et 4 år gammel simkort med Mobilix printet på... måske jeg skulle have
et nyt hos Orange :)

--
Steffen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-05 01:35

> [...]
> et større sim kort. Men nu har jeg godtnok også et 4 år gammel
> simkort med Mobilix printet på... måske jeg skulle have et nyt

Hvis det er 4 år gammelt er det nok højest et 32kbyte kort - det
forklarer jo en del :)

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Morten DH

Dato : 04-02-05 11:13

"steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle flere, og jeg så mig så om efter et større sim kort. Men nu har jeg
> godtnok også et 4 år gammel simkort med Mobilix printet på... måske jeg

Jeg har også et gammelt Mobilix kort og altså derfor et 32kb kort; men hvad
glæde får jeg af at få skiftet til 64kb sådan i praksis? Synes ikke rigtig
jeg kan læse det ud af tråden her?!?

Fra : steffen martin

Dato : 04-02-05 12:12

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad glæde får jeg af at få skiftet til 64kb sådan i praksis? Synes ikke
> rigtig jeg kan læse det ud af tråden her?!?

Som jeg forstår det [og ret mig endelig hvis jeg tager fejl], så kan et 64kb
kort holde flere sms beskeder.
Det burde ihvert fald gælde min Motorola der gemmer sms'er på simkortet.

vh
--
Steffen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-05 14:58

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in

> Jeg har også et gammelt Mobilix kort og altså derfor et 32kb
> kort; men hvad glæde får jeg af at få skiftet til 64kb sådan i
> praksis? Synes ikke rigtig jeg kan læse det ud af tråden her?!?

64kbyte kort kan have flere data, mit Telmore 64kbyte kort kan holde
på 35 SMSer. Desuden er de som regel også hurtigere at arbejde med.

Fra : Morten DH

Dato : 05-02-05 12:54

>Desuden er de som regel også hurtigere at arbejde med.

Det var grund nok

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 05-02-05 15:51

I meddelse: Xns95F39840733DBHS235dk@130.225.247.90,
griflede Henrik Stidsen:
> 64kbyte kort kan have flere data, mit Telmore 64kbyte kort kan holde
> på 35 SMSer.

Det var ikke møj... Mit kan have i hvert fald 250 sms'er på kortet (det
samme)... Men det kræver jo selvfølgelig at telefonen kan håndtere det, for
sætter jeg det i min gamle 6210 ser den kun de 30 af dem..

--
Hygge...
Daniel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-05 18:17

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in

> Det var ikke møj... Mit kan have i hvert fald 250 sms'er på
> kortet (det samme)... Men det kræver jo selvfølgelig at
> telefonen kan håndtere det, for sætter jeg det i min gamle 6210
> ser den kun de 30 af dem..

Ved nærmere eftertanke, det var et 32kbyte kort der kunne holde på de
35. Mit 64kbyte kort kan, i min Siemens C55, holde på 50 beskeder.
Kan godt være det er telefonen der sætter den grænse.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"People think it must be easy being a super genious, but they don't

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-05 09:25

> [...]
> sidste 1-1½ år (eller endnu længere ?) kan ikke læses...
> Iøvrigt er den ikke pengene værd - men det er en anden historie.

Hvorfor ikke, fortæl det da her, det er da yderst relevant ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-02-05 15:06

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in

> Hvorfor ikke, fortæl det da her, det er da yderst relevant ?

Det eneste den kan ud over hvad telefonen kan er at tage backup af
selve simkortet og gendanne denne.

At editere telefonbogen på simkortet er ikke så relevant da de fleste
nyere telefoner gemmer telefonbogen på selve telefonen og ikke
simkortet. Det samme gør sig gældende for SMS beskeder (som den også
kan vise, editere og oprette nye af - den kan dog ikke sende dem)

Så hvis du har brug for backup af et 32kbyte kort så kan den da godt
klare det - men jeg vil anbefale at købe en af bedre kvalitet og med
bedre software.