Andre hørebøffer til N6230?
Fra : Jakob

Dato : 02-02-05 14:14

Hej!

Jeg tænkte på om man ikke kan sætte andre (stereo-)høretelefoner til en
6230?
Dem der følger med er irriterende, fordi kablet er så tykt og umedgørligt,
så jeg tænkte på om man ikke bare kunne klippe de to øredimser af og sætte
et minijackstik på, og så på den måde lave en adapter til "almindelige"
høretelefoner? Med lidt loddekunster må det da kunne lade sig gøre. Hvad
siger i?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 14:19

On Wed, 2 Feb 2005 14:14:19 +0100, "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk>
wrote:

> [...]
>et minijackstik på, og så på den måde lave en adapter til "almindelige"
>høretelefoner? Med lidt loddekunster må det da kunne lade sig gøre. Hvad

Der sidder vel en mikrofon i de originale. Den vil i hvertfald gå
fløjten hvis du bare lodder højtalerledningerne på.

Men jeg vil gi' dig ret i at det er et ledningshelvede, men
lydkvaliteten er ret god.

/Brian

Fra : RpR

Dato : 04-02-05 23:25

> Men jeg vil gi' dig ret i at det er et ledningshelvede, men
> lydkvaliteten er ret god.

Du vil da korse dig hvis du først får sat et godt headset på som f.eks.
Sennheiser PX-200
Min 6630 leverer bedre lyd end samtlige mine tidligere MP3 afspillere og en
kammerat's Ipod. Nokia kan deres kram når bare de vil
Men hvorfor de ikke bare lancerer en lille adapter fra popport til 3,5mm
jackstik er mig en gåde... Det er direkte dumt ikke at gøre det.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Jan

Dato : 02-02-05 15:19

Hi

Fra : Anders

Dato : 02-02-05 15:26

Du har vel ikke overvejet noget BT ..... Der er jo BT i telefonen..

/Anders

Fra : Hauge

Dato : 02-02-05 15:51

Hejsa
Anders wrote:
> Du har vel ikke overvejet noget BT ..... Der er jo BT i telefonen..

Er i hvert fald ikke meget ved, hvis det er til MP3 man skal bruge
bøfferne..

/Hauge

Fra : Jakob

Dato : 02-02-05 15:49

> Du har vel ikke overvejet noget BT ..... Der er jo BT i telefonen..

Jo, men det duer vist ikke i stereo... (så vidt jeg kunne forstå på andre
tråde her i gruppen).

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob

Dato : 02-02-05 15:53

> [...]
> tilpassede ledningslængden og så loddede det på Nokia headsettet i stedet
> for de originale hørebøffer.Mikrofonen og tasten virker stadigt fint."

- Se DET var jo en mulighed (bortset fra at man så stadig har den dumme
tykke ledning til telefonen).
Det tror jeg jeg vil prøve. Headsættet er jo ikke så kostbart, hvis det
skulle gå galt...

Jeg havde en 6510 med et flot og fedt stereoheadset med mikrofon (på en
klemme til at sætte fast i kraven el.lign. endda) og det hele, men det
passer jo desværre ikke til min 6230. Hvorfor skal de osse lave stikkene om
hele tiden...?!
Det er da træls...

Men tak for tippet. Jeg vil straks finde mit urmagerskruetrækkersæt frem.

--
Hilsen Jakob

Fra : Christer Holte

Dato : 02-02-05 16:19

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et minijackstik på, og så på den måde lave en adapter til "almindelige"
> høretelefoner? Med lidt loddekunster må det da kunne lade sig gøre. Hvad

Kig evt. her:

http://www.globetown.net/~nokia40a/earphone/

Hilsen Christer

Fra : Jakob

Dato : 02-02-05 18:22

> Kig evt. her:
>
> http://www.globetown.net/~nokia40a/earphone/

Tak - det er jo genialt og lige det jeg tænkte på. Kan specielt godt li' de
forklarende tekster...

--
Hilsen Jakob

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 02-02-05 19:41

Hej NG
Med sådan et link? Er det så ikke muligt at pelse en gammel museledning og
lave sit eget datakabel?
De koster jo alt for meget?
Det sidste er om man ikke kan få et uoriginalt stik til Nokiaen?
skal man virkeligt klippe en original i stykker?
Gert

Fra : RpR

Dato : 04-02-05 23:23

> [...]
> Det sidste er om man ikke kan få et uoriginalt stik til Nokiaen?
> skal man virkeligt klippe en original i stykker?

Dyrt? Et HDS-3 headset koster ~130,- inkl. fragt på www.edbpriser.dk, det
kan man sku nok godt overleve

Jeg har lige moddet mit eget headset så jeg kan bruge mine dejlige
Sennheiser PX-200 ørebøffer istedet:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=43187

--

- RpR