enkelt pling eller dobbeltpling for streng~
Fra : Frederik Sunne

Dato : 02-02-05 12:43

Hej Gruppe,

Intuitivt har jeg altid brugt ' tegnet til at markere en statisk streng
og bygget strenge som nedenstående:

$name = 'Frederik';
$eksempel = 'Jeg hedder '.$name;

Det burde i mine øjne være hurtigere end:
$name = "Frederik"
$eksempel = "Jeg hedder $name";

Fordi alt mellem " tegnende skal fortolkes. Men er det rigtigt?

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-02-05 12:52

Frederik Sunne formulated on onsdag :
> [...]
> $name = "Frederik"
> $eksempel = "Jeg hedder $name";
>
> Fordi alt mellem " tegnende skal fortolkes. Men er det rigtigt?

Det er jo blot at lave en lille test.

http://local.bennynissen.dk/test/

--
Benny

Fra : Frederik Sunne

Dato : 02-02-05 13:11

> Det er jo blot at lave en lille test.
>
> http://local.bennynissen.dk/test/

- Hey, fedt ;) Det beviser vel i rimelig grad min påstand.

/Frederik

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-02-05 13:12

Frederik Sunne formulated on onsdag :

> - Hey, fedt ;) Det beviser vel i rimelig grad min påstand.

Lige præcis

--
Benny

Fra : Morten Fangel

Dato : 02-02-05 14:27

Benny Nissen wrote:
> Frederik Sunne formulated on onsdag :

> Det er jo blot at lave en lille test.
>
> http://local.bennynissen.dk/test/

Og hvis man er helt besat af fart, så er

for($i=0;$i<1000;$i++)
echo "test";

langsommere end

$output = '';
for($i=0;$i<1000;$i++)
$output .= 'test';
echo $output;

Da sidstenævnte laver en buffer som den udskriver, mens den anden skal
skrive til stdout hver gang..

Fangel

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 02-02-05 14:46

Frederik Sunne <helstikke@nejtak.dk> writes:
> [...]
> $name = "Frederik"
> $eksempel = "Jeg hedder $name";
>
> Fordi alt mellem " tegnende skal fortolkes. Men er det rigtigt?

PHP er ikke god til at interpolere, men der burde ikke være
nævneværdig performance-forskel på "statisk streng" og 'statisk
streng'.

(Selvom '' var langsommere for mig i de tests jeg har kørt - sært).
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk

Fra : Frederik Sunne

Dato : 02-02-05 15:24

Lars Balker Rasmussen wrote:
> PHP er ikke god til at interpolere, men der burde ikke være
> nævneværdig performance-forskel på "statisk streng" og 'statisk
> streng'.
Hvad mener du med interpolation i denne sammenhæng?

Jeg mener der burde være forskel, da en streng med " skal fortolkes og
det må trods tage lidt ekstra tid ;)

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 02-02-05 18:24

Frederik Sunne <helstikke@nejtak.dk> writes:
> Hvad mener du med interpolation i denne sammenhæng?

Som i: $foo interpoleres ind i "foo: $foo".

> Jeg mener der burde være forskel, da en streng med " skal fortolkes og
> det må trods tage lidt ekstra tid ;)

Mjah, det kommer jo an på hvordan det er implementeret i php. Jeg har
ikke læst kildekoden, og vil ikke spekulere.