Kalender med alternativ tidsregning
Fra : Søren Steinmetz

Dato : 02-02-05 00:29

Jeg kom til at tænke på om det er muligt at lave følgende kalender i PHP,:
(eller i værste fald i Excel, men det er en anden gruppe)

Kalenderen tager udgangspunkt i følgende:

Et døgn består af 24 timer.
Der går 7 dage på en uge og altid 4 uger på en måned.
Der er 13 måneder hvilket giver 364 dage på et år.

Hvis 1/1-2004 svarer til 1.ste ugedag i 1.ste måned år 1541
hvordan kan man evt. bygge det op ?
Synes ikke rigtig jeg kan få hul på bylden.

Meningen skulle være at få kalenderen til at ligge på en hjemmeside,
så man altid kan se den aktuelle dato.
(Samt få en måneds-udprint med dagene sammenholdt med den normale danske
tidsregning.)

Er nybegynder i PHP så al hjælp/hints modtages med glæde.
(Er ved at støve php.net og andre sites igennem, men har endnu ikke rigtig
fundet noget jeg synes hjælper mig igang)

Nogen der kan give mig lidt hints så jeg kan komme i gang ?

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-02-05 12:35

Søren Steinmetz submitted this idea :
[snip]
> Et døgn består af 24 timer.
> Der går 7 dage på en uge og altid 4 uger på en måned.
> Der er 13 måneder hvilket giver 364 dage på et år.
>
> Hvis 1/1-2004 svarer til 1.ste ugedag i 1.ste måned år 1541

Af ren nysgerrighed: Hvorfor i alverden vil du dog lave en sådan
kalender ?

Er du ved at opfinde en lettere kalender, så vi ikke skal tænke på
skudår og forskellig længder på månederne ?

--
Benny

Fra : Christoffer

Dato : 02-02-05 15:18

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?
>
> Er du ved at opfinde en lettere kalender, så vi ikke skal tænke på skudår

Tror mere det har noget med "Den Kerlanzianske Kalender" den er ihvertfald
opbygget sådan, men det vist noget med nogle måners baner man har bygget den
på...

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 03-02-05 01:32

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse

> [...]
> opbygget sådan, men det vist noget med nogle måners baner man har bygget

Du har ret Christoffer, pønser på at lægge en Kerlanziansk "realtime"
kalender online.
Mest så det bliver lidt lettere at finde frem til de dato'er der benyttes i
forskellige (live-rollespils) scenarier

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-02-05 01:58

Christoffer explained :

> Tror mere det har noget med "Den Kerlanzianske Kalender" den er ihvertfald
> opbygget sådan,

Tænkte også nok, det var noget i den stil.

--
Benny