Jeg vil lave en blog - men hvor starter je~
Fra : TL

Dato : 01-02-05 17:45

Hej alle

Jeg har brug for lidt hjælp til at blive skudt igang med en blog.
Hvilke program foretrækkes til at lave en blog. Det skal siges at jeg
ved nul om php (men det har jeg tænkt mig at lave om på), så jeg bliver
ikke fornærmet hvis I taler langsomt og tydeligt

Hvor kan jeg finde et godt blog program, som jeg selv kan kontrollere
i mit layout.

Kan man lægge en blog ind i fx. en divCenter og styre det udenom separat med
CSS
eller hvordan foregår det?

På forhånd tak for hjælpen...

TL

--
www.lindkold.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 01-02-05 21:12

Tænker du på færdige programmer som nedenstående?

http://www.blogger.com/start

http://www.blogdrive.com

- Martin

Fra : TL

Dato : 02-02-05 12:07

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in message
> Tænker du på færdige programmer som nedenstående?
>
> http://www.blogger.com/start
>
> http://www.blogdrive.com
>
> - Martin

Hej Martin

Nej, jeg tænkte mere på programmer som jeg kan bruge i mit eget layout.

Fra : Claus Vium

Dato : 01-02-05 21:39

TL wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> i mit layout.
>
> Kan man lægge en blog ind i fx. en divCenter og styre det udenom separat med

Jeg vil sige at wordpress er noget af det bedste der fås.
http://www.wordpress.org

Du skal bare installere den og så kører det sådan set næsten af sig selv. Du
behøver ikke at vide ret meget om php, da den sørger for det hele, men hvis du
vil have et andet tema bliver du nok nødt til at rode lidt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : TL

Dato : 02-02-05 12:11

> [...]
> Du
> behøver ikke at vide ret meget om php, da den sørger for det hele,

Jeg har siddet og kigget lidt på WordPress, men kan se at jeg skal
oprette/tilslutte MySQL og
rode lidt med nogle mapper. Ved som sagt intet om PHP, men roder lige deres
instal-vejledning igennem
og ser om det tager magten fra mig undervejs.

men hvis du
> vil have et andet tema bliver du nok nødt til at rode lidt.

Når du siger tema, mener du så layout?
Og hvor besværligt(ved godt det er et meget relativt spørgsmål, men
alligevel) er det at styre?

På forhånd tak...

TL
- - -
www.lindkold.dk

Fra : Mads Sülau Jørgensen

Dato : 03-02-05 09:57

TL wrote:

> Ved som sagt intet om PHP, men roder lige deres instal-vejledning
> igennem og ser om det tager magten fra mig undervejs.

Hvis du vil mere end blot at installere og bruge WordPress, vil jeg
forslå dig at lære lidt om php først.

Jeg synes at den gode Christian har skrevet nogle fine guider til at
komme godt igang.

http://razor.dk/php/guider/

--
Mads Sülau Jørgensen
"All glory to the hypno toad!"

Fra : TL

Dato : 03-02-05 18:55

> Jeg synes at den gode Christian har skrevet nogle fine guider til at komme
> godt igang.
>
> http://razor.dk/php/guider/
>
> --
> Mads Sülau Jørgensen
> "All glory to the hypno toad!"

Rådet tak til efterretning - jeg vil køre den igennem... Tak for tippet.

TL
.. . .
www.lindkold.dk