Der er vel ingen der er så dumme!?
Fra : Georg

Dato : 31-01-05 23:22

Jeg har jo en aversion mod Debiltel. Deres seneste skud på stammen i form af
et uigennemskueligt og særdeles ufordelagtigt tilbud, nemlig DebiltelWINNER
XTRA skriger jo til himlen. Jeg har lige regnet på deres "tilbud" og
sammenlignet med Telmore. Der er vel ingen, der hopper på den?

Eksempel 1: 5 minutters tale à 5 opkald og 20 sms dagligt, koster hos
Debiltel "kun" 398 Kr/md

Eksempel 2: 30 Min tale og 30 sms dagligt, koster hos Debiltel "kun" 1260
Kr/md

Hos Telmore koster samme forbrug henholdsvis 256,50 og 1044,- Kr.

Mvh Georg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-05 00:18

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in

> Der er vel ingen, der hopper på den?

Ork jo, maaaaaasser - der er rigtig mange dumme mennesker i DK der
køber bevidstløst ind og ikke evner at regne på priser og forbrug.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"People think it must be easy being a super genious, but they don't

Fra : Rander

Dato : 01-02-05 01:35

31 Jan 2005 23:17:30 GMT brugte Henrik Stidsen 12 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Ork jo, maaaaaasser - der er rigtig mange dumme mennesker i DK der
>køber bevidstløst ind og ikke evner at regne på priser og forbrug.

Tjah, verden vil bedrages, og det gør Debiltel så. Hvis verden ikke ville
det havde Debiltel jo overhovedet ingen eksistensberettigelse...

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

En dronnings mand er en oberst med fast ansættelse, som skal adlyde de
ordrer, der bliver udstedt af generalen, hans kone. (Prins Henrik)

Fra : RpR

Dato : 01-02-05 08:51

> Tjah, verden vil bedrages, og det gør Debiltel så. Hvis verden ikke ville
> det havde Debiltel jo overhovedet ingen eksistensberettigelse...

Ork, jeg er skam glad for Debitel. Jeg fik da min Nokia 3210 smidt i nakken
dengang den udkom
Gav 50øre for oprettelse og 30,- pr. måned i 6mdr.
Klaskede da bare mit TDC taletidskort i den, de kørte jo på samme net... ;-]

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-02-05 18:18

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in

> Klaskede da bare mit TDC taletidskort i den, de kørte jo på
> samme net... ;-]

Og det trick har de jo luret så nu låser den slags selskaber til
firma og ikke til net - med andre ord, det kan man ikke længere.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : RpR

Dato : 02-02-05 18:33

> Og det trick har de jo luret så nu låser den slags selskaber til
> firma og ikke til net - med andre ord, det kan man ikke længere.

Nej, det er fandme for ringe

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Anders

Dato : 02-02-05 19:10

Tidligere var Debitel OK, men det er det sku' ikke mere.
De skifter abb., så hurtigt som vi andre skifter underhylere.

Dengang man kunne 'nøjes' med at betale 30,- pr. mnd,
nu skal man betale 199,- pr. mnd.

SÅ DEBITEL, FUCK AF MED JERES LORT (undskyld, hvis jeg råber).

/Anders

Fra : "Carsten Riis

Dato : 01-02-05 16:53

Georg skrev den 31-01-2005 23:21:
> [...]
> XTRA skriger jo til himlen. Jeg har lige regnet på deres "tilbud" og
> sammenlignet med Telmore. Der er vel ingen, der hopper på den?

Jo, når de mener prisen er rigtig for dem og deres behov?

> Eksempel 1: 5 minutters tale à 5 opkald og 20 sms dagligt, koster hos
> Debiltel "kun" 398 Kr/md

30 dage a 5 minutter = 150 minutter a 89 ører = 133,5 + 75 kroner i
opkaldsafgifter (pga. gennemførte opkald) + 99 kroner for servicepakken
for op til 6000 SMSer = 307,5

> Eksempel 2: 30 Min tale og 30 sms dagligt, koster hos Debiltel "kun" 1260
> Kr/md

30 dage a 30 minutter = 900 minuter a 89 ører = 801 krone + service
pakken for op til 6000 SMSer til 99 kroner = 900 kroner.
Der til kommer opkaldsafgifter på 50 ører pr. gennemført opkald.

> Hos Telmore koster samme forbrug henholdsvis 256,50 og 1044,- Kr.

Hvad koster telefonerne hos Telmore?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Michael

Dato : 05-02-05 03:28

Forstår ikke tudekoncerten.

Der er vel ikke noget odiøst i at Debitel skal tjene det tilskud de giver
til en telefon hjem igen...ellers ville det da først blive en sløj
forretning.

Telmore giver ikke tilskud til telefoner og på den måde er det jo nemt nok
at være billigst. De forsøgte sig lidt med det men så var der lige pludselig
også et minimumsforbrug ligesom hos andre selskaber.

Hvis man skal sammenligne de samlede omkostninger ved at anskaffe sig en
telefon og et abonnement skal man jo i virkeligheden medregne at man skal
købe en telefon uden tilskud og derefter ringer til Telmores priser - ikke
bare de rå priser overfor hinanden. Og i den sammenhæng ville Telmore dumpe
fælt.

At mange så går ud og køber en telefon med tilskud hos et andet selskab, får
den unlocket og bruger Telmore gør jo kun at de andre selskaber i det lange
løb holder op med at subsidiere håndsæt og hvem er egentlig interesseret i
det?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-05 03:37

"Michael" <barfoed@image.dk> wrote in

> [...]
> jo nemt nok at være billigst. De forsøgte sig lidt med det men
> så var der lige pludselig også et minimumsforbrug ligesom hos

Og de starter med det igen inden ret længe.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Fischer

Dato : 05-02-05 07:41

> Forstår ikke tudekoncerten.
> Der er vel ikke noget odiøst i at Debitel skal tjene
> det tilskud de giver til en telefon hjem igen...ellers
> ville det da først blive en sløj forretning.

Ja, fint nok at de tager et abonnement.
Men så skulle de kalde en spade for en spade. Deres markedsføring er rådden.

*Fischer

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-02-05 19:13

On Wed, 2 Feb 2005 19:09:47 +0100
"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> nu skal man betale 199,- pr. mnd.
>
> SÅ DEBITEL, FUCK AF MED JERES LORT (undskyld, hvis jeg råber).

De har sgu aldrig været ok! de har altid brugt flere kræfter på at tage
røven på deres kunder end på at yde en ordentlig service og sælge nogle
ordentlige produkter.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |