omregning fra fahrenheit til celcius?
Fra : Lau

Dato : 30-01-05 20:27

Hej
Jeg påtænker at tage 2 uger i Florida, men som alle ved har de ikke affundet
sig med "normale" måleenheder.
Jeg har hørt at der er en omregningsfaktor - nogen der kender den?

(Fahrenheit divideret med 2 og derefter fratrækkes 20 - dette skulle være
temperaturen i celcius - korrekt?)

--
Lau
___,

/ \ .

Fra : Christian

Dato : 30-01-05 20:33

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har hørt at der er en omregningsfaktor - nogen der kender den?
>
> (Fahrenheit divideret med 2 og derefter fratrækkes 20 - dette skulle være

frit fra hukommelsen....Farenheit træk 32 fra, og divider med 1.8 så er det
celcius...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-01-05 20:36

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> writes:

> Hej
> Jeg påtænker at tage 2 uger i Florida, men som alle ved har de ikke affundet
> sig med "normale" måleenheder.
> Jeg har hørt at der er en omregningsfaktor - nogen der kender den?

(Temperatur i celsius * 9 / 5) + 32 = temperatur i fahrenheit.
(Temperatur i fahrenheit - 32) * 5 / 9 = temperatur i celsius

Hvis man bliver i tvivl kan man checke med at 0 grader C = 32 grader F
og 100 grader C = 212 grader F. Hvis man så kan huske at det er noget
med 5/9 kan man prøve sig frem...

> (Fahrenheit divideret med 2 og derefter fratrækkes 20 - dette skulle være
> temperaturen i celcius - korrekt?)

Desværre ikke helt så enkelt...

Hilsen
Kåre
...der læsate Trine over skulderen

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Kristian

Dato : 30-01-05 22:09

> [...]

>Jeg har hørt at der er en omregningsfaktor - nogen der kender den?
>
>(Fahrenheit divideret med 2 og derefter fratrækkes 20 - dette skulle være

En lille oversætter:
http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm

Kristian

Fra : Ped

Dato : 30-01-05 22:14

Lau wrote:
> [...]
> Jeg har hørt at der er en omregningsfaktor - nogen der kender den?
>
> (Fahrenheit divideret med 2 og derefter fratrækkes 20 - dette skulle være

Der er en on-line conversion her:

http://www.onlineconversion.com/temperature.htm

Og en tabel her:

http://mgonline.com/Celsius_Fahrenheit_Conversion_Table.html

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : phk

Dato : 31-01-05 15:44

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg påtænker at tage 2 uger i Florida, men som alle ved har de ikke
> affundet sig med "normale" måleenheder.
> Jeg har hørt at der er en omregningsfaktor - nogen der kender den?

Google er vejen frem. Skriv blot f.eks. 10 f to c og du har svaret ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Lau

Dato : 31-01-05 18:25

ja ja - men jeg har ikke google i lommen når jeg er i Florida - det er jo
ferie!

--
Lau
___,

/ \ .

Fra : bj

Dato : 31-01-05 22:17

> ja ja - men jeg har ikke google i lommen når jeg er i Florida - det er jo
> ferie!
>
> --
> Lau

Jo det kan du have ret i, men hvis det nu var så vigtigt kunne du jo således
lave din egen tabel ud fra nogle Fix-punkter og du vil således have din egen
guide lige ved hånden.

god tur (bare det var mig)

bj

Fra : Lau

Dato : 31-01-05 23:12

> [...]
> således
> lave din egen tabel ud fra nogle Fix-punkter og du vil således have din

Tak
Det bliver nok løsningen
--
Lau
___,

/ \ .

Fra : Thomas Vestergaard

Dato : 01-02-05 23:02

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote in

> ja ja - men jeg har ikke google i lommen når jeg er i Florida - det er
> jo ferie!

Hvis du kan acceptere nogle grove tilnærmelser, kan denne tabel måske
bruges.
Det er forholdsvis nem at huske.

40F = 5C ( 4,4C)
50F = 10C (10,0C)
60F = 15C (15,5C)
70F = 20C (21,1C)
80F = 25C (26,7C)
90F = 30C (32,2C)

(de rigtige værdier er skrevet i parentes)

mvh
-thomas

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 02-02-05 05:53

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at der er en omregningsfaktor - nogen der kender den?

C = (F-32)*5/9

F=C*9/5+32

Hilsen Peter

Fra : Lau