Dokumentations-værktøj
Fra : Frederik Sunne

Dato : 30-01-05 20:03

Hej Gruppe,

Jeg skal stå for at udvikle eller finde et PHP/MySQL værktøj, som kan
bruges til online dokumentation af en teknologi. Det vil sige at man skal
kunne
vedligeholde et dokument, hvor alle tilstandsændringer gemmes, så man kan
genkalde ældre versioner af dokumentet. Er der nogle som kender til
et CMS system der kan klare dette? Gerne open source.

Med venlig hilsen

Frederik Sunne

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 31-01-05 09:16

Frederik Sunne skrev:

> [...]
> kan genkalde ældre versioner af dokumentet. Er der nogle som kender
> til et CMS system der kan klare dette? Gerne open source.

hmmm du skal lede efter et cms der har versionsstyring! jeg kender ikke
mange opensource cms'er, alternativt kan du lave en subversion/cvs
tingest som kan styre dokumentet, men det er selvfølgelig ikke den
optimale løsning. Du kan eventuelt tage et kig på www.opensourcecms.com
og kig på www.ez.no. Det kan da være der er et par stykker der kan
opfylde dine ønsker!

Claus

Fra : Bent Stigsen

Dato : 31-01-05 15:44

Frederik Sunne wrote:
> [...]
> genkalde ældre versioner af dokumentet. Er der nogle som kender til
> et CMS system der kan klare dette? Gerne open source.

phpWiki måske. Hvis "dokumentet" godt må have lidt speciel syntax, så
kan det de ting du nævner.

http://phpwiki.sourceforge.net/phpwiki/

/Bent

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 31-01-05 15:58

"Frederik" == Frederik Sunne <frederik@nejtak.dk> writes:

> [...]

> tilstandsændringer gemmes, så man kan genkalde ældre versioner af
> dokumentet. Er der nogle som kender til et CMS system der kan klare

MediaWiki er ikke et CMS system som sådan, men det lyder som om det i
virkeligheden er en Wiki du har brug for. MW er softwaren bag
<http://da.wikipedia.org>, så jeg antager at det skalerer til dit
behov.

MediaWiki: <http://wikipedia.sourceforge.net/>

--