cms
Fra : Gert Hansen

Dato : 29-01-05 14:11

Hejsa.

Jeg har adgang til en php server med mySql som jeg skal have lagt et CMS
system på. Systemet skal være open license/gratis, så jeg overvejede
PostNuke.

Nu har jeg installeret PostNuke på serveren og fundet ud af at pn IKKE er
fedt. Funktionaliteten er hovedsageligt beregnet på et community site,
hvilket jeg ikke skal lave (men et semi-commercial web), dokumentationen
lugter som DAKA i Løsning, og modulerne er besværlige at installere....

*Suk*. Hvilket CMS system skal jeg vælge i stedet for?

/GertH

PS. Jeg havde et godt øje til OpenCms, men den kræver Tomcat, og arbejder i
Java... Så den droppede jeg også.

Fra : Mayskov

Dato : 29-01-05 17:41

Gert Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> *Suk*. Hvilket CMS system skal jeg vælge i stedet for?

Hvad med CMSimple det er både gratis, enkelt og dansk. Der er netop udgivet et
hæfte med opbygning af website med CMSimple, se her:
http://www.cmsimple.dk/dk/
Hilsen
Mayskov

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 29-01-05 22:52

Gert Hansen skrev:

> [...]
>
> /GertH
>

> PS. Jeg havde et godt øje til OpenCms, men den kræver Tomcat, og
> arbejder i Java... Så den droppede jeg også.

Du kan jo prøve at besøge www.opensourcecms.com der kan du se hvilke
systemer der findes og ikke mindst afprøve dem alle, men det du leder
efter er nok noget i retning af ezpublish (www.ez.no) eller Xoops/mambo.

Claus