Kommandoen include()
Fra : Jan Fjorbak

Dato : 28-01-05 17:57

Hej gruppe

Jeg er ny i dette med at arbejde med PHP, men har fundet udaf at megen
programering kan undgås, bl.a. med dette sprog.

Jeg har dog også bemærket mig at når include () anvendes kommer der en
stribe ovenover det der indlæses i include, kan den fjernes, og når opgaven
er køret kan man faktisk se hvor filen ligger på serveren idet atl vises i
kilde.

med venlig hilsen
Jan

Fra : Kim Emax

Dato : 28-01-05 20:27

Jan Fjorbak wrote:

> [...]
> er køret kan man faktisk se hvor filen ligger på serveren idet atl vises i

include gør ikke andet end at includere, hvad der er i den fil, du
angiver, så stregen må tilhøre den ene af filerne...

Det ville hjælpe dig, hvis du smed den del af koden, der driller dig,
herinde. Så har vi nemmere ved at hjælpe dig

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Jan Fjorbak

Dato : 28-01-05 20:42

Hej igen
jeg har gjort følgende.:

på min site indsat
<?php
include ("adresse.php");
?>
når siden er kørt kan nedenstående ses, og på site er der en streg igennem
site, skiller faktis siden op, hvilket ikke er så smart, hvis man bruger
flere include kommandoer.

<address>
jan
</address>

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-01-05 10:01

Jan Fjorbak wrote:
> [...]
> site, skiller faktis siden op, hvilket ikke er så smart, hvis man bruger

Det må være en fejl i HTML'en i en af filerne - det er umuligt PHP der
gør det... Kunne du ikke sende os et link til det site hvor fejlen
optræder? Også gerne et link til selve include filen.

mvh
Johan

Fra : Gert Hansen

Dato : 29-01-05 16:12

> på min site indsat
> <?php
> include ("adresse.php");
> ?>

Bruger du IE? Jeg har ofte oplevet at IE er for følsom mht lineskift. Det
linieskift der ligger i linien "?>" eller før linien "<?php" kan have
betydning for udseendet i browseren.

/G