Time for mail.php - denne gang hele posten
Fra : Frederik Sunne

Dato : 28-01-05 16:51

Hej gruppe,

Jeg sidder og laver en meget primitiv nyhedsbrevs-sender.
Modulet sender ganske enkelt en selvstændig mail til hver person på listen,
hvilket fungerer fint, da få hundrede er tilmeldt.
B-one har åbenbart en begrænsning, der betyder at der times ud i 5 minutter
efter man har sendt en mail med PHP såfremt mail-modtageren ikke tilhører
det samme domæne. Deres løsning:

"Du retter dette ved at benytte Headers i dit
mail script:
http://php.net/manual/en/function.mail.php"

- Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig på vej? Jeg finder nemlig ikke
noget
brugbart i dokumentationen.

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-01-05 10:50

On Fri, 28 Jan 2005 16:51:10 +0100, Frederik Sunne wrote:

> [...]
> http://php.net/manual/en/function.mail.php"
>
> - Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig på vej? Jeg finder nemlig ikke

Jeg har lige eksperimenteret lidt... det ser ud til at man kan få lov til
at sende mails, hvis man tilføjer en from-header med en gyldig adresse.

Min egen adresse er f.eks. thomas(at)it-snedkeren.dk, og hvis jeg så gør
følgende:

mail('gbush@whitehouse.gov', 'subject', 'message', 'From:
thomas(at)it-snedkeren.dk');

så kan jeg sende mere end en enkelt mail per 5 minutter.

Hvis mail-adressen i from-headeren ikke findes, så kan der ikke sendes
mere end den ene mail per 5 minutter.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Frederik Sunne

Dato : 29-01-05 12:11

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote in message

> mail('gbush@whitehouse.gov', 'subject', 'message', 'From:
> thomas(at)it-snedkeren.dk');

hej igen,

Jeg sender:

$headers = "From: $from <$email>\n";
$headers .= "Reply-To: $from <$email>\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"MIME_BOUNDRY\"\n";
$headers .= "X-Sender: $from <$email>\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP4\n";
$headers .= "X-Priority: 3\n";
$headers .= "Return-Path: <$email>\n";

Som header, hvor $email er en mail adresse på domænet, hvorefter jeg
forsøger at bcc'e
mailen til flere mennesker, men det virker ikke. Jeg kan sende een mail, og
hvis der er flere
bcc'et kan jeg slet ikke sende den. Det sutter. B-one har slet ikke varslet
denne indskrænkelse.

/Freder!k

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-01-05 12:54

Davs

On Sat, 29 Jan 2005 12:10:41 +0100, Frederik Sunne wrote:

> [...]
>
> Som header, hvor $email er en mail adresse på domænet, hvorefter jeg
> forsøger at bcc'e mailen til flere mennesker, men det virker ikke.

Kunne man være så heldig, at der blot skal stå "\r\n" eller sådan
noget simpelt noget?

Jeg går ud fra, at BCC-headeren også bliver tilføjet til headers i stil
med:

$headers .= "Bcc: $email1, $email2, ...\n";

Eller hur?

> Jeg kan sende een mail, og hvis der er flere bcc'et kan jeg slet ikke
> sende den. Det sutter. B-one har slet ikke varslet denne indskrænkelse.

Nej, jeg havde også en gal mand i røret i et par dage :(

--
Mvh.
/Thomas