Godt hotel på Chaweng beach - Samui
Fra : JF

Dato : 27-01-05 22:09

Hej gruppe

Har reserveret Chaweng Regent Beach Resort på Koh Samui 14 dage i februar
måned.
Men har desværre netop modtaget en mail om at hotellet skal renoveres i
samme periode.

De skriver, at der skal arbejdes med EL-installationer i hele hotelområdet
på på værrelserne mellem 09.00 og 19.00 hver dag - og med de gener er jeg
ikke er interesseret i at betale den relativt høje pris.

Er der nogen i gruppen som kan anbefale et godt (gerne 4-stjernet) hotel som
alternativ. Da min 11 årige datter skal med, må der meget gerne være
skandinaviske børn på hotellet.

Mvh. Jørgen

Fra : Anonymous

Dato : 28-01-05 13:47

http://www.asiatravel.com/thailand/fairhouse/

Fair House Beach er rigtigt godt, også til børn..
I kan evt. bo i en af deres Bungalows, helt ned til stranden...

rigtigt godt sted!

Søren

Fra : JF

Dato : 28-01-05 18:22

Hej Søren

Tak for dit svar.
Hvordan er det med aftenliv, restauranter m.m. i den sydlige del af
stranden.
Hotellet ligger jo reelt på Chaweng Noi beach.

Mvh. Jørgen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-01-05 19:44

> [...]
> stranden.
> Hotellet ligger jo reelt på Chaweng Noi beach.

Jeg har ikke boet på Fair House, men må sige det ser lækkert ud, og tjekkede
det også da jeg var på Samui, for at se det "for real" da det var med i mine
overvejelser inden vi tog derned.
Jeg syntes det ligger for langt væk, vi boede lidt tættere på byen til at
starte med, men valgte alligevel at flytte tættere på igen da vi syntes
turen var lidt for lang at gå.

Er klar over vi kun tuk-tukke den men blot for at sætte vores overvejelser i
perspektiv.

Mvh.

Kim

Fra : Anonymous

Dato : 28-01-05 21:08

Det ligger ret godt lidt fra byen i et dejligt strandområde.
Skal man ind til byen, er det intet problem.
Enten lejer man en knallert, hvis man er til det, eller man
kan gå, det er ikke så langt, eller man kan tage en lokal
taxi. De lokale taxier er sådan nogle der kører konstant forbi på vejen,
og så stikker man lige hånden frem når man ser een, og hopper ind...
koster måske 10-20 kr. Man sidder sammen med op til 10 andre,
meget hyggeligt. De skal altså ikke bestilles, men kører hele tiden forbi...
det kører faktisk rundt på hele øen.

Vi boede selv i en Bungalow mellem selve hotellet og stranden.
Rigtigt godt. I byen er der Kickboxing som er rigtigt spændende,
men lidt voldeligt. Og der er masser af 'butikker' og restauranter osv.

Det bedste synes vi næsten var de mange dags-sejlture man kan
komme på. Sejler ud til en ø, og så på hovedet i, med snorkel, utroligt
flot.
Eller vandre rundt på øde øer, og snorkle/bade ved strandene.

Vi var der 17 dage, men kunne snildt være blevet der i 3 måneder.
Vi har anbefalet 2 andre par at tage hen på det hotel, og begge kom
hjem og sagde at det var deres bedste ferie nogensinde. Man
kan sidde afslappet på restauranten på stranden og spise morgenmad,
og bade om natten, da temperaturen er konstant behageligt varm.

her er et kort:
http://www.samui.org/map/

her er et kort over marine-parken
http://www.samui.org/map/angthong.jpg
hop på en båd kl. 8-9 om morgenen og sejl derud... rigtigt rigtigt flot!
meget at se og vandre rundt på, bade, dykke, snorkle osv.

Nord på øen er der også flotte strande med små sløve cafeer, hvor man
lige kan spise lidt og hænge ud i vandkanten...

tag afsted!

Fra : JF

Dato : 28-01-05 23:52

Hej

Det lyder godt, selvom det måske ligger lidt afsides.
Jeg vil overveje hotellet nærmere i de næste par dage. Har indtil videre
sendt en forespørgsel til dem, for at høre om der overhovedet er plads.

Jeg har været i Krabi provinsen og på Phuket tidligere, så jeg ved alt om
hvor lækkert der er i Thailand. Og ja, ikke mindst under vandoverfladen.
Opholdet på Samui er sidste stop på en 3½ uges rundrejse - og det lyder godt
nok spændende.

Fra : Anonymous

Dato : 28-01-05 13:52

http://www.asiacyberholidays.com/asiacyber_2001/samui_hotels/fair_house_beach_resort.htm

Fra : Jesper

Dato : 30-01-05 09:40

"JF" <detteerikkeminmailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen i gruppen som kan anbefale et godt (gerne 4-stjernet) hotel
> som alternativ. Da min 11 årige datter skal med, må der meget gerne være

Du kan evt. også overveje dette : http://www.kohsamui.com/bananafansea/
Det kan anbefales...

/Jesper

Fra : JF

Dato : 30-01-05 21:41

Tak - det vil jeg også se lidt nærmere på.

Mvh. Jørgen