TyrkietEksperten
Fra : JMN

Dato : 27-01-05 17:17

Hej

Der har i forbindelse med tragedien i Asien/Afrika været mange negative ting
at sige om dette firma. Ganske sikkert er deres image ikke blevet bedre.

Nu tænker på hvordan de egentlig er at rejse med. Deres priser er jo ganske
konkurrencedygtige. Er de ok, eller får man hvad man betaler for ?

vh.
JMN

Fra : Holst

Dato : 27-01-05 17:31

JMN wrote:

> [...]
>
> Nu tænker på hvordan de egentlig er at rejse med. Deres priser er jo ganske
> konkurrencedygtige. Er de ok, eller får man hvad man betaler for ?

Jeg har ikke selv rejst med dem, men kender andre, der har. De har
generelt været ganske godt tilfreds.

Det dårlige image, som Tyrkiet Eksperten fik i forbindelse med
katastrofen i Asien, skyldes efter min mening hovedsagelig en
forvanskning i pressen af deres udtalelser. Men det kan jo stadig være
lige så ødelæggende for imaget.

Fra : Stella Bang

Dato : 27-01-05 17:47

Jeg har rejst flere gange med dem og der har aldrig været nogle problemer.
Jeg vil sige at det er det rejsebureau hvor vi har haft de bedste guider..
Venlig hilsen
Stella>

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 19:36

Vi var i Tyrkiet med dem fra 2/1 til 9/1 og der var ingen problemer
overhovedet, tværtimod var det bedre end forventet set i lyset af den
utrolig billige pris.

--
Med Venlig Hilsen
Bjarke Bekhøj

Fra : 0463

Dato : 01-02-05 12:56

"" skrev d. 27-01-05 19:36 dette indlæg :
> Vi var i Tyrkiet med dem fra 2/1 til 9/1 og der var ingen problemer
> overhovedet, tværtimod var det bedre end forventet set i lyset af den
> [...]
rigtig god ferie.
Guiderne var godt nok meget unge, men flinke og hjelpsomme,
og altid i godt humør.flyet de benyttede dertil var spansk og hed
Spanair, og det var godt, og ikke noget at kalge over.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 28-01-05 11:17

Hej Allesammen

Nu bliver jeg nød til at komme med en indskydelse.

Jeg var i den uheldige situation at være i thailand under katastrofen og jeg
rejste med tyrkieteksperten. Og det er ikke pressen som har opreklameret
noget, tyrkieteksperten var helt til grin. Alt hvad jeg har læst og hørt om
tyrkieteksperten i forbindelse med katastrofen, kan jeg sagtens skrive under
på.

Derudover skal lige nævnes at flyet, som flyves med til thailand, ikke er
verdens bedste. Det larmer og alt er gammelt og slidt, men flyet er jo også
30 år gammelt.

Men, jeg vil også gerne nævne at jeg i sommers var i Tyrkiet med dem, og den
tur var rigtig god og der var absolut ingen problemer.

Tyrkieteksperten lever meget godt op til deres navn synes jeg, men de er
absolut ikke eksperter i thailand.

M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 19:04

Ja fint
Jeg var også uheldig at være dernede i perioden 24/12- 08/01 og jeg har
godt nok ikke oplevet sådan en gang hykler før , ja jeg mener turister , at
de kan bare forvente at man er gearet til at lige hjælpe turister der
mangler skabsplads toiletpapir osv . efter katastrofen i burde skamme jer.
TyrkietE. guider arbejdede i døgndrift og var da selv hårdt ramt af det , og
det de lagde øre til var sku ik så lidt !!!

Jeg boede i Karoon , men var i Khao Lak da bølgen kom , men nåede at komme
væk i tide , og da vi kom tilbage til Phuket troede jeg ikke at det var
rigtigt hvad folk forventede

Ja flyveren var da ikke ny faktisk gammel , hvorfor betaler folk ikke de
normale 12-14000 kr det normal koster for sådan en tur og ikke de 5-9000 kr
de tager for en tur til Thailand

--
Per Emborg (Som kun er glad for at man kun er skadet på sjælen )

x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 30-01-05 12:31

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr de tager for en tur til Thailand
>
> --
> Per Emborg (Som kun er glad for at man kun er skadet på sjælen )

Hej Per

Det kan godt være at der var en del hyklere blandt turisterne, som du så
flot udtrykker det. Vi mødte dog kun et par stykker som jeg ville
kategoriser som hykler.

Jeg har absolut ingen klager over guiderne, de gjorde hvad de fik besked på
og det er vel også begrænset hvad man kan forvente når de er et par og tyve.
Men jeg synes at ledelsen i tyrkieteksperten var meget længe om at reagere
og der gik meget lang tid før de fandt ud af hvordan de forholdte sig.
Udover dette fik vi også flere gange modstridende oplysninger fra
tyrkieteksperten og udenrisministeriet/ambasaden om hvordan vi skulle
forholde os.

En ting er helt sikkert, jeg vil ikke anbefale folk at rejse til thailand
med tyrkieteksperten og jeg vil heller ikke selv rejse med dem efter denne
her oplevelse.

M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : bingo

Dato : 30-01-05 14:28

>En ting er helt sikkert, jeg vil ikke anbefale folk at rejse til thailand
>med tyrkieteksperten og jeg vil heller ikke selv rejse med dem efter denne
>her oplevelse.

Nej det kører vist ikke rigtigt for TE i øjeblikket - se denne artikel
i BT
http://www.bt.dk/rejser/artikel:aid=339064/

Mogens

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-01-05 15:10

"bingo" <m2j@inamet.com> wrote in message

> Nej det kører vist ikke rigtigt for TE i øjeblikket - se denne artikel
> i BT
> http://www.bt.dk/rejser/artikel:aid=339064/
>
> Mogens

Hvad er det så de mener med deres slogan: "Ferie for alle pengene"?

Jesper

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-01-05 22:12

Hej

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote:
>"bingo" <m2j@inamet.com> wrote in message

>Hvad er det så de mener med deres slogan: "Ferie for alle pengene"?

Ja, gad vide hvor mange af dem der havde booket på Hilton i Phuket ?
Her får man virkelig noget for pengene ! - Gad vide om den stadig er
parkeret i CPH...

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-01-05 22:22

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ja, gad vide hvor mange af dem der havde booket på Hilton i Phuket ?
> Her får man virkelig noget for pengene ! - Gad vide om den stadig er

Hvis nu du til daglig var f.eks. Amagerbo, ville du så bo På Hilton eller
tage hjem og afvente?

Jesper

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 31-01-05 22:55

> [...]

>"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in message

>Hvis nu du til daglig var f.eks. Amagerbo, ville du så bo På Hilton eller

Æh, jeg fornemmer lidt undren, eller måske sarkasme i din seneste
bemærkning !? - Hvorimod jeg forsøgte, tilsyneladende uden held, at
bygge videre på din bemærkning om: "deres slogan: "Ferie for alle
pengene"" - Og det må man vel sige ja til, når man bliver indkvarteret
på formentlig Københavns næsten fineste hotel !

Og, jeg ville ta' hjem og vente !, også selv om jeg ikke boede på
Amager...

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : bingo

Dato : 31-01-05 19:12

>Ja, gad vide hvor mange af dem der havde booket på Hilton i Phuket ?
>Her får man virkelig noget for pengene ! - Gad vide om den stadig er
>parkeret i CPH...

Fandt lige dette i- skulle efter sigende være billeder fra flyet ????
---
hey... her er nogle billeder, som skulle være blevet sendt til det
skandinaviske luftfartstilsyn af det gamle fly.

http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43857&SubMenu=2
http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43855&SubMenu=2
http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43853&SubMenu=2
http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43852&SubMenu=2
http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43850&SubMenu=2
http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43859&SubMenu=2
http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43861&SubMenu=2
http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43863&SubMenu=2
http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43865&SubMenu=2
http://www.backpacking.se/ShowPhoto.asp?PhotoId=43866&SubMenu=2

Ser ikke så godt ud, hvis det er TE´s samarbejdspartner. Håber det
næsten ikke !

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 20:26

Jeg kan ikke kende sæderne eller noget a la dette , så mon ikke det er en
and !

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : bingo

Dato : 31-01-05 21:50

On Mon, 31 Jan 2005 20:26:06 +0100, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:

>Jeg kan ikke kende sæderne eller noget a la dette , så mon ikke det er en
>and !

Håber jeg det er - !

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 15:45

Ja det kan godt være at man fik en del løgne eller hvad man nu skal kalde
dem , men mon ikke de var til vores fordel i sidste ende , her tænker jeg
mest på den evakuering vi fik den gik jo ikke helt som de sagde :)
Men i forhold til de opslag fra Star Tour som blev hængt op hvor man fik 8
timer til at forlade Phuket ellers var det på egen regning , den var sku da
lidt hård , vi fik da ca 2 dage , men de blev ja brugt til ingenting +
rygter ,
men det der med vi skulle på Luxus Hotel i Pataya holdt ikke helt , men
hvis iden var at få os væk fra Phuket så lykkes det

Jeg vil ikke være bange for at bruge TE igen , nok mest fordi jeg ikke
bruger deres guider og ture osv. på mine rejser

Ps Og hvis jeg havde mine børn med så var jeg ikke i tvivl , men igen prisen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-01-05 18:11

"JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote in message
> [...]
ganske
> konkurrencedygtige. Er de ok, eller får man hvad man betaler for ?

Dagens historie i BT tegner heller ikke godt.

Jesper

Fra : alexbo

Dato : 31-01-05 13:05

"Jesper Nielsen" skrev

> Dagens historie i BT tegner heller ikke godt.

Ja det er skræmmende læsning,
et fly chartret af Tyrkietexperten får startforbud, på grund af manglende
terrorsikring af cockpitdøren.
Tænk hvor galt det kunne været gået hvis man kom med sådan et fly.

SAS har lige måttet nødlande på grund af røg i kabinen, så det tegner heller
ikke godt for dem.
Det bliver ikke nemt at finde et selskab, som ikke kan få problemer af den
ene eller anden slags.

Selv har jeg brugt TE et par gange, det har været ganske udmærket.
Det kan undre mig lidt at Star Tour tilsyneladende er de "gode" uanset hvad
de gør, mens TE er de "onde" hvad de end gør.
Star Tour overlod det til staten at få deres gæster hjem, og ikke en
bemærkning er kommet om det.

Hver gang der er noget om rejsebranchen er det Star Tour direktøren der
toner frem, han står klar hele tiden, og det bliver da også brugt til at
fremhæve Star Tour på de andres bekostning.
De er forståeligt fra Star Tour`s side, men underligt at journalisterne ikke
er mere kritiske.

At den danske ambassadør i Thailand ikke kunde finde ud af noget som helst,
er sådan set heller ikke TE skyld.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-01-05 14:29

alexbo wrote:

> [...]
>
> At den danske ambassadør i Thailand ikke kunde finde ud af noget som
> helst, er sådan set heller ikke TE skyld.

Ja, det har godt nok også undret mig, hvilken mekanisme det er, der
pludseligt får en klam komerciel PR-chef til på bekostning af andre at
fremstå som en ren engel.
Jeg ved ikke hvad, det er, der gør journalister til spage lam - men han har
godt nok fundet knappen.
Eller så var det bare fordi han fra begyndelsen var ude med riven efter
myndighederne - og det er jo en god journalistisk vinkel at skære
historierne til efter.

vh
Jan