Hjælp til en sql-sreng på Mysql
Fra : Lars L. Christensen

Dato : 26-01-05 22:41

Hej gutter (og gutinder, for I må også være med)...

Jeg har 2 tabeller:

raw.*
+--------+--------+-------+
| src_as | dst_as | bytes |
+--------+--------+-------+

as_no.*
+----+------+
| as | name |
+----+------+

hvad jeg ønsker er, at src_as og dst_as i raw.* tabellen skal erstattes
med det ekvivalente name fra as_no.* tabellen.
Endeligt bliver hver tænkelig kombination af src_as og dst_as summeret
over bytes (denne del er der styr på)...

mit ønskede resultat skal være noegt i stil med:
+----------------------+----------------------+-------+
| src_as_name = src_as | dst_as_name = dst_as | bytes |
+----------------------+----------------------+-------+

Pt. har jeg følgende sql-streng:

   select sum(bytes), src_as, dst_as from raw group by src_as,dst_as

selve sql-strengen burde vise, hvor min udskifning er interessant.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe her.

mvh
lars Christensen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-01-05 23:53

On 2005-01-26, Lars L. Christensen <llc@dansketelecom.com> wrote:
[snippet et db-spørgsmål]
> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe her.

Har du prøvet i database gruppen? Der ved de en hel masse om databaser
og sql, herinde snakker vi mest om PHP

- Jacob Atzen

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 27-01-05 06:19

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in

> On 2005-01-26, Lars L. Christensen <llc@dansketelecom.com> wrote:
> [snippet et db-spørgsmål]
>
> Har du prøvet i database gruppen? Der ved de en hel masse om databaser
> og sql, herinde snakker vi mest om PHP

Aaarrgghh!!! Sætternissen har byttet om på mine grupper igen... Må sgu
snart få gjort noget ved den møghund...

Jeg smutter lige over hvor indlægget hører til :)

mvh
Lars