Gode råd til planlægning af USA-rejse
Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 26-01-05 22:29

6 uger - start i Seattle. Derefter ned langs kysten til San Diego. Ud til
Las Vegas og Grand Canyon. Op gennem Canyon land til Utah og Salt Lake City.

Er det en rimelig plan? Det drejer sig om to personer der har egen bil hele
vejen. Int. i kultur men også natur. Der skal være tid til at se museer og
opleve byerne undervejs. Det må ikke kun være en tur, hvor man ser USA fra
et bilvindue.

Jeg har selv kørt en del af turen (SF-LA-Las Vegas-Sacramento på 16 dage),
men er lidt usikker på, om planen er for ambitiøs.

Kennet

--
... og hvor går rejsen mon hen næste gang?
se det her: www.pernille-kennet.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-01-05 23:11

In article <41f80b8f$0$33671$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Pernille og Kennet Föh wrote:
> [...]
>
> Jeg har selv kørt en del af turen (SF-LA-Las Vegas-Sacramento på 16 dage),
> men er lidt usikker på, om planen er for ambitiøs.

Havde en kollega der kørte på tværs på 2 eller 3 uger. Hvis man tager
til USA for at sidde i en bil er det godt. Hvis man vil opleve noget,
så skal man ikke køre for langt. 500 km/dag i snit er alt for meget.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 27-01-05 17:47

Hej Kennet.
Jeg har selv kørt gennem alle de områder som du nævner, men på forskellige
ferier. Jeg synes at planen holder, selv om den er lang. Der er jo 6 uger
til rådighed, og jeg har et par gode råd:
Fra Seattle bør I holde Jer lidt inde i Landet, og først gå ud mod kysten
når I nærmer Jer Redwood Nat. Park i Californien. På den måde vil I bl.a. få
mulighed for at se Mount Rainier,Mount St. Helens vulkanen og Crater Lake
(den sidste er et "must"!).
Et 4wd køretøj kan være en fordel i mange områder, hvis man kan lide at køre
lidt væk fra asfaltvejene. F.eks.omkring Monument valley og canyonland
Natl.Park, hvor der er mange trails man kan køre ad. I Moab i Utah fandt vi
et trail langs Coloradofloden ud gennem Canyonlands, og det var helt
fantastisk og var aldrig gået uden en 4WD (Ford Expedition).
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Michael

Dato : 28-01-05 01:54

Kort omkring naturen i kommer forbi.

Must see: Yosemite National Park og Grand Canyon National Park.

Ought to see: Joshoua Tree National Park og Mohave Ørkenen

Og så brug for guds skyld ikke for få dage i Las Vegas. Total drømmeby. Giv
jer tid til at nyde alt hvad den by tilbyder. Hvis man presser et ophold
igennem fortryder man det i lang tid bagefter fordi man går glip af for
meget...

God rejse...

Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-01-05 17:46

Michael wrote:
> Kort omkring naturen i kommer forbi.
>
> Must see: Yosemite National Park og Grand Canyon National Park.

Og på vejen finder man Zion og Bryce! Zion befinder sig i min karakterbog i
nærheden af Yosemite og over Gran Canyon (hvor jeg kun har været på North
Rim).

Men nej, hvor er jeg eller misundelig! 6 uger - bare det var mig!

Se i øvrigt linket i min signatur.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra campingtur (første halvdel) i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm