Qtek 8020: Sendte MMS bliver til SMS
Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-01-05 20:01

Hej,

Jeg har netop fået en Qtek 8020 og ville sætte den op til MMS, hvilket
jeg ikke tidligere har brugt. Det er et firmaabonnement, og den skulle
være tilmeldt MMS.

Opsætning er følgende:

Lav en data connection der hedder TDC MMS GPRS
Forb: Sikker Wap
APN:mms
user:
pass:
Prim DNS: 194.239.134.83
Sec: DNS: 0.0.0.0
IP:

I MMS setup er valgt:
TDC MMS GPRS
IP:194.182.251.15
Port:9201
MMSC: 192.168.241.114:8002
MAX
MMS download:auto

Når jeg sender en MMS til mig selv, får jeg en SMS med et link, der
peger på udbyders d.v.s. TDC server.

Hvorfor dælen får jeg ikke bare en MMS i min indbakke? Hvad gør jeg
forkert?

Mvh,

Morten

Fra : Ricky

Dato : 27-01-05 17:30

Morten Nielsen wrote:
> [...]
> peger på udbyders d.v.s. TDC server.
>
> Hvorfor dælen får jeg ikke bare en MMS i min indbakke? Hvad gør jeg

Her er en GPRS og MMS opsætning til en SPV C500 og Telmore. Den må kunne
bruges:

Telmore GPRS
1) Vælg Start // Indstillinger // Flere // Dataforbindelser
2) Vælg Menu // Rediger forbindelse // GPRS-forbindelser
3) Vælg Menu // Tilføj
4)
Beskrivelse: TDC GPRS (Telmore GPRS // Whatnot)
Opretter forbindelse til: Internetttet
Adgangspunkt: internet
Brugernavn:
Adgangskode:
Primær DNS: 0.0.0.0
Sekunder DNS: 0.0.0.0
IP adresse:
5) Klik på 5 x Udført

Telmore MMS
1) Vælg Start // Indstillinger // Flere // Dataforbindelser
2) Vælg Menu // Rediger forbindelse // GPRS-forbindelser
3) Vælg Menu // Tilføj
4)
Beskrivelse: TDC MMS (Telmore MMS // Whatnot)
Opretter forbindelse til: MMS-netværk
Adgangspunkt: mms
Brugernavn:
Adgangskode:
Primær DNS: 194.239.134.83
Sekunder DNS: 0.0.0.0
IP adresse:
5) Klik på 5 x Udført
6) Vælg Start // Meddelelser
7) Marker MMS-meddelelser
8) Vælg Menu // Indstillinger // Kontoopsætning
9) Vælg MMS-meddelelser
10) Vælg Menu // Rediger forbindelse
11) Vælg Menu // Tilføj
12)
Beskrivelse: TDC MMS (Telmore MMS // Whatnot)
MMSC-adresse: http://192.168.241.114:8002
Dataforbindelse: MMS-netværk
Gateway: WAP 1.0 Gateway
IP-adresse: 194.182.251.15
Port: 9201
13) Klik på 2 x Udført
14)
Server: TDC MMS (Telmore MMS // Whatnot)
Send/modtag: Automatisk
Udgående meddelelse: Mindre end 100KB
Tilladte meddelelser: Privat
15) Klik på 3 x Udført