Måske OT: Møbel til mange CD'er
Fra : iddqd

Dato : 25-01-05 23:18

Jeg leder efter en ordentlig løsning på CD opbevaring, gerne en hvor de
ikke bliver for støvet, og har endnu ikke fundet et godt bud i DK.

På nettet har jeg fundet dette:

http://www.thejungles.com/libstylcdcab2.html

Og det er ikke engang dyrt, der er bare lige det at forsendelse fra US
til DK nok skal ændre på det. Nogen der har set noget i den stil eller
et andet godt bud på en løsning i DK?

Mvh

Bruno

Fra : Holst

Dato : 26-01-05 00:01

iddqd wrote:

> [...]
>
> Og det er ikke engang dyrt, der er bare lige det at forsendelse fra US
> til DK nok skal ændre på det. Nogen der har set noget i den stil eller

Ja, jeg har set noget lignende i Danmark, men jeg kan naturligvis ikke
huske hvor. Men en eller anden reklame for en møbelbutik.

Jeg synes, at det største problem ved det arrangement, der ses på
ovenstående link, er, at der jo kun er forholdsvis få cd'ere i hver
skuffe. Får du en ny cd med en kunstner startende med A, så skal der
måske flyttes rundt på rigtig mange cd'ere i rigtig mange skuffer.

I hvert fald hvis de står alfabetisk. Men alt andet end alfabetisk vil
jo næsten være et mareridt, da man jo ellers skal åbne utallige skuffer
for at finde den rigtige - ja, medmindre man har autistiske træk.

Fra : Morten S Hansen

Dato : 26-01-05 00:06

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og det er ikke engang dyrt, der er bare lige det at forsendelse fra US til
> DK nok skal ændre på det. Nogen der har set noget i den stil eller et

Jeg har været ude og kigge efter lidt af det samme (lidt færre cd'er) - og
synes AM Denmark (ja, dem med cd-tasker og covers i bl.a. fona!) har nogle
rigtig flotte løsninger - fx PORTA som indeholder 234cd'er (to stk af dem
ville se fantastisk ud!)

Link: http://www.am-denmark.com/ vælg AM Design i menuen. (obs: virker ikke
i firefox).

Selv overvejede jeg at købe The Globe men den koster 1.000,- og det er lidt
for meget for en fattig studerende så det ender nok med at jeg laver den
selv!

Hvis du mailer til dem er de meget flinke til at oplyse pris og nærmeste
forhandler.

/morten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-01-05 00:16

"Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> Link: http://www.am-denmark.com/ vælg AM Design i menuen. (obs: virker
> ikke i firefox).

næ, det er godt nok for ringe, at sådan et firma ikke kan lave det så det er
brugbart.
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Mikael Schøler

Dato : 26-01-05 01:02

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse

> næ, det er godt nok for ringe, at sådan et firma ikke kan lave det så det er
> brugbart.
Er bare et spørgsmål om at benytte deres søgefelt i højre hjørne, så
finder man nemt PORTA...

Meget stilfuldt.. men... ikke lige min stil..

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 26-01-05 10:00

> [...]
>
> Og det er ikke engang dyrt, der er bare lige det at forsendelse fra US
> til DK nok skal ændre på det. Nogen der har set noget i den stil eller

Harald Nyborg har nogle glimrende reoler, med plads til 360 cd'er i hver,
samt en mindre udgave med plads til 180 cd'er.
Der kunne godt have været mere plads til fingrene, men de er absolut
brugbare. Det gode ved dem, er at de har kørt med dem længe, så chancen for
ikke at ende med en kælling fra hver by, er til stede, og de er ikke dyrere,
end man kan købe et par stykker ekstra. Det skulle holde behovet dækket et
par måneder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Holst

Dato : 26-01-05 10:43

Benny Mortensen 9380 wrote:

> [...]
> end man kan købe et par stykker ekstra. Det skulle holde behovet dækket et

Søger man på 'cd' på http://www.harald-nyborg.dk dukker der fire
cd-reoler op. Så kan de ses.

Mit problem ved alle disse er, at det igen-igen er små, bitte rum, hvor
der næppe kan stå meget mere end 20 cd'ere. Som jeg skrev i et tidligere
indlæg, får man en cd med en kunstner, der starter med A, så skal der
flyttes rigtig mange cd'ere fra rum til rum, og det er træls.

Selv bruger jeg en almindelig, kedelig ABC-reol til mine cd'ere. Den er
jo noget i retning af 80 cm i bredden, så der kan vel også stå op mod 80
cd'ere på én hylde. Og, ja, hvad mon der kan være? Ja, der kan nok være
10-11 hylder på sådan en reol på 180 cd i højden. Med andre ord kan der
sikkert være 800 cd'er i en sådan reol.

Fordelen er så også, at hvis man ikke lige har 800 cd'ere, så kan de
resterende plads jo bruges til bøger eller stereoanlægget eller lignende.

Jeg har så nede i det lokale byggemarked købt nogle 10x10 mm lister og
banket dem på hver hylde, så cd'erne ikke kan skubbes for langt ind.
Rart, synes jeg.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 27-01-05 12:52

"Holst" <newsjan05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Benny Mortensen 9380 wrote:

> [...]

Jeg har så nede i det lokale byggemarked købt nogle 10x10 mm lister og
banket dem på hver hylde, så cd'erne ikke kan skubbes for langt ind.

Ja hvis du vil have dem stående samlet. Det system har jeg nu aldrig brugt.
De står i den rækkefølge, som de kom i. Alle plader har så et nummer i
stedet, og af og til, skriver jeg så en liste ud, hvor de er sorteret efter
gruppe / artist & pladetitel. Da min samling i forvejen spreder sig ud
over flere medier, kan grupperne alligevel ikke stå samlet, så det med
samlingen, overlades helt til databasen.
Det er sjældent for mit vedkommende, at jeg søger efter titlen på albummet,
det er som regel kun, for at konstatere, om jeg har albummet. For mig er
det mest enkelt numre der søges på. Så set med de øjne, er pladernes
placering jo ikke særlig vigtig.
Men sådan vælger vi jo hver især, det system som man selv foretrækker, der
er jo mange måder at gøre det på.

M.V.H.....Benny..