Simulation af en form der bliver post'et
Fra : Søren Reinke

Dato : 25-01-05 21:07

Hejsa

Hvordan kan man fra php simulere posting af en form ?

Altså at i stedet for at en bruger skal indsætte data i en form, at php
gør det.

Det jeg skal bruge det til er i forbindelse med PHPList, hvor man skal
kunne tilmelde en ven, denne ven skal så havde et 'din ven har tilmeldt
dig' email med aktiveringsmail som om han selv havde udfyldt formen.
Jeg skal nemlig bruge lidt extra data fra den som vil tilmelde en ven,
inden PHPlist tager over.

Håber i kan hjælpe

Hilsen Søren Reinke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-05 21:29

Søren Reinke skrev:

> Hvordan kan man fra php simulere posting af en form ?

Det har du ikke brug for.

> Det jeg skal bruge det til er i forbindelse med PHPList, hvor man skal
> kunne tilmelde en ven, denne ven skal så havde et 'din ven har tilmeldt
> dig' email med aktiveringsmail som om han selv havde udfyldt formen.

Data er allerede registreret i PHP's variable når vennen har
udfyldt en almindelig form. Det er kun et spørgsmål om at
sammensætte den variabel der indeholder mailens brødtekst før man
aktiverer mail().

> Jeg skal nemlig bruge lidt extra data fra den som vil tilmelde en ven,
> inden PHPlist tager over.

Så skal de tilsvarende variable bare ikke strikkes med i
svarmailen til personen.

Eksempel der sender to forskellige mails baseret på de samme
info-variable:

$subject="Medlemskab (ændring) for $name";
$responsecontent=$info1."\r\n".$info2."\r\n".$info3."\r\n".$info4."\r\n".$info5;
$mailcontent=$info1."\r\n".$info3."\r\n".$info5;

// Mail 1
$headers="From: $name <$email>\r\n";
mail($fidusomailaddress, $subject, $mailcontent, $headers);
// Mail 2
$headers="From: Fiduso <$fidusomailaddress>\r\n";
mail($email, $subject, $responsecontent, $headers);

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-01-05 21:52

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> udfyldt en almindelig form. Det er kun et spørgsmål om at
> sammensætte den variabel der indeholder mailens brødtekst før man

Tror jeg har fejlformuleret mig, sorry.

Det jeg ønsker er:

1. en bruger udfylder en 'tilmeld din ven form' og poster
2. php undersøger om vennen allerede er kendt osv, er han/hun ikke skal
der i en extra tabel i databasen oprettes lidt info.
3. Nu skal det så simuleres at brugeren selv har indtastet data i en
form lavet af PHPlist og har postet formen. Jeg vil nemlig havde at folk
tilmeldt på denne måde er registreret på præcis samme måde som andre
medlemmer bare i en anden list i PHPlist.

Mit problem er simuleringen i pkt 3.

Mailudsendelsen er ikke noget problem

Hilsen Søren Reinke

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-01-05 22:29

On 2005-01-25, Søren Reinke <soren@fjern.reinke.dk> wrote:
> [...]
> tilmeldt på denne måde er registreret på præcis samme måde som andre
> medlemmer bare i en anden list i PHPlist.

Jeg er ikke bekendt med PHPlist, men kan du ikke rette i koden der? Det
vil umiddelbart være at foretrække, da du så slipper for yderligere
(langsomme) HTTP requests.

Alternativt kan du bruge curl til at foretage HTTP POST.

- Jacob Atzen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-01-05 23:19

On 25 Jan 2005 21:28:48 GMT, Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Alternativt kan du bruge curl til at foretage HTTP POST.

... og uden curl kan fsockopen() og et manuelt HTTP POST-request
bruges. Men curl er selvfølgelig at foretrække.

--
- Peter Brodersen

Fra : Søren Reinke

Dato : 25-01-05 23:45

> Jeg er ikke bekendt med PHPlist, men kan du ikke rette i koden der? Det
> vil umiddelbart være at foretrække, da du så slipper for yderligere
> (langsomme) HTTP requests.

Jeg vil helst undgå at rette i PHPlist udfra at hvis jeg er tvunget til
at upgradere den ender jeg evt. op med problemmer.

Jeg tager en kigger på 'curl'

Mange tak for tips alle sammen

/Søren