At ændre $ SESSION[]
Fra : Anders

Dato : 24-01-05 09:09

Jeg prøver at lave noget, hvor en hjemmeside skifter sprog v.h.a.
sessions. Det skulle foregå sådan

filA.php : <a href="filB.php">Nyt sprog</a>

filB..php indeholder følgenge:

<?
ob_start();
session_start();
session_unregister($_SESSION["lang"]);
$_SESSION["lang"]= "et";
header("location: filA.php");
ob_end_flush();
?>

Det virker bare ikke. $_SESSION[] ændrer sig ikke.
Kan nogen sige hvad der skal gøres?

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 24-01-05 09:32

On Mon, 24 Jan 2005 09:09:22 +0100, Anders wrote:

> <?
> ob_start();
> session_start();
> session_unregister($_SESSION["lang"]);
> $_SESSION["lang"]= "et";
> header("location: filA.php");
> ob_end_flush();
> ?>

Mjaeh - øeh. Hvis det var mig, der skulle lave det nummer, så ville det
nok se ud som følger:

filb.php:

<?php
session_start();
$_SESSION['lang'] = 'et';
header('Location: fila.php');
?>

Så vidt jeg kan regne ud, så er det overflødigt at bruge
output-buffering, og du behøver i hvert fald ikke at slette 'lang' fra
din session, når du alligevel sætter den til en anden værdi bagefter.

Har du husket at starte sessionen i fila.php?

--
Mvh.
/Thomas