Beskytte adgang til mapper
Fra : Jeppe Vesterbaek

Dato : 23-01-05 14:53

Hej

Jeg vil gerne beskytte adgang til bestemte mapper på min webside så kun
udvalgte brugere har adgang. Dette kan gøres med apache, men her er
loginoplysninger gemt i en seperat fil. Jeg har et eksisterende
loginsystem, der bruger php sessions. Er det muligt at få apache til at
give adgang til en mappe baseret på en php session?

/Jeppe

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 16:45

On Sun, 2005-01-23 at 14:52 +0100, Jeppe Vesterbaek wrote:
> [...]
> loginsystem, der bruger php sessions. Er det muligt at få apache til at
> give adgang til en mappe baseret på en php session?

Har du adgang til serveren, kan du bruge mod_auth_any i kombination med
et php shell script, ellers kan du køre op mod mysql, med
mod_auth_mysql.

http://www.itlab.musc.edu/webNIS/mod_auth_any.html
http://www.diegonet.com/support/mod_auth_mysql.shtml
http://sourceforge.net/projects/mod-auth-mysql/

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 23-01-05 21:12

Hej Asbjørn

> Har du adgang til serveren, kan du bruge mod_auth_any i kombination med
> et php shell script, ellers kan du køre op mod mysql, med
> [...]

Jeg har desværre ikke adgang til serveren. Der ligger ikke nogle
indbyggede løsninger i php/apache?

/Jeppe