Cookie problemer
Fra : Christi@n Hjort

Dato : 22-01-05 18:37

Hej gruppe!

Jeg er ved at lave noget med cookies hos 1go.dk.

De kører med globals on.

Hvorfor sletter den ikke den her cookie?

Har koden:

<?
if($_GET['p'] == "logud"){
$brugernavn = $_COOKIE['bruger'];
$password = $_COOKIE['pass'];
if($_GET['p'] == "logud"){
setcookie ("$brugernavn", "$brugernavn", time() - 2592001);
setcookie("$password", "$password", time() - 2592001);
header("location: index.php?p=forum/forside.php");
}
?>

På forhånd tak

Fra : Christi@n Hjort

Dato : 22-01-05 18:41

Doooh!

Forkert kode!

den rigtige:

if($_GET['p'] == "logud"){
$brugernavn = $_COOKIE['bruger'];
$password = $_COOKIE['pass'];
setcookie ("bruger", "$brugernavn", time() - 2592001);
setcookie("pass", $password", time() - 2592001);
header("location: index.php?p=forum/forside.php");
}

Beklager for fejlposten!

Fra : zigma.dk

Dato : 22-01-05 20:57

> [...]
> setcookie("pass", $password", time() - 2592001);
> header("location: index.php?p=forum/forside.php");

DU spørger hvorfor den ikke sletter din cookie. Det er fordi du
vælger at sætte din nye cookie til den gamle cookies værdi.

Du kan evt. vælge at sætte de gamle cookies' værdi til "" ved at
skrive:

if($_GET['p'] == "logud"){
setcookie("bruger","", time() - 2592001);
setcookie("pass","", time() - 2592001);
header("location: index.php?p=forum/forside.php");
}

Men jeg kan ikke rigtig gennemskue hvorfor du vælger at sætte
udløstiden til time()-2592001?

Afhængig af hvorfor du vælger dette, kan det være at mit svar er
helt forkert :)

> Beklager for fejlposten!

Det går nok =)

// Zigma

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-01-05 00:23

On 2005-01-22, Christi@n Hjort <christian.hjort@gmail.com> wrote:
> Jeg er ved at lave noget med cookies hos 1go.dk.

Er du bekendt med $_SESSION? Det virker umiddelbart som et bedre valg
til det, jeg ud fra din kodestump gætter på du laver.

- Jacob Atzen

Fra : Christi@n Hjort

Dato : 23-01-05 09:38

Ja det er jeg, men jeg har lavet en "Gem login?" funktion, og i så
fald skal jeg vel bruge session cookies og kommer det så ikke ud på
et?
Og kan man stadig knuse en sådan type session med session_destroy() ?

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-01-05 13:36

On 2005-01-23, Christi@n Hjort <christian.hjort@gmail.com> wrote:
> Ja det er jeg, men jeg har lavet en "Gem login?" funktion, og i så
> fald skal jeg vel bruge session cookies og kommer det så ikke ud på
> et?

I så fald er cookies det rigtige valg, da en session bliver destrueret
når brugerer lukker sin browser.

> Og kan man stadig knuse en sådan type session med session_destroy() ?

Du kan bruge $_SESSION = array() til at nulstille indholdet af
$_SESSION.

- Jacob Atzen

Fra : Christi@n Hjort

Dato : 23-01-05 10:51

Og forresten det er kun i IE problemet optræder, testede lige med
firefox og der slettes cookien.

Fra : Christi@n Hjort

Dato : 23-01-05 15:42

> [...]
> et?

I så fald er cookies det rigtige valg, da en session bliver destrueret

Også det jeg nåede frem til

?

Du kan bruge $_SESSION = array() til at nulstille indholdet af
$_SESSION.

Ja, men de forskellige guides rundt omkring på nettet siger man skal
bruge session_destroy()

Har forresten løst mit problem, det var så simpelt at jeg ikke tror
koden har nogen interesse for andre brugere af denne gruppe