Hvordan virker teknikken hos IP telefoni u~
Fra : iam

Dato : 21-01-05 14:24

Jeg er meget interesseret i teknikken omkring IP telefoni.
Derfor vil jeg gerne vide, hvordan systemet sættes op mellem IP
udbyder (som telfin fx) og TDC?

Fra : Bigmann

Dato : 21-01-05 19:48

"iam" <iam@steennygaard.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er meget interesseret i teknikken omkring IP telefoni.
> Derfor vil jeg gerne vide, hvordan systemet sættes op mellem IP
> udbyder (som telfin fx) og TDC?

Mon ikke det er songnetwork de fleste udbydere bruger.

/Bigmann
www.ip-telefondebat.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 21-01-05 21:33

"Bigmann" <Fake@fake.fake> wrote in message

> "iam" <iam@steennygaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Mon ikke det er songnetwork de fleste udbydere bruger.

Som jo lige er blevet spist at store onde monopol TDC

Fra : Per H.

Dato : 22-01-05 13:33

"iam" <iam@steennygaard.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er meget interesseret i teknikken omkring IP telefoni.
> Derfor vil jeg gerne vide, hvordan systemet sættes op mellem IP
> udbyder (som telfin fx) og TDC?

Man skal have en PSTN gateway, som konverter signalet fra IP til PSTN.
Dette kan enten gøres via ISDN 30 eller gennem en PSTN udbyder som har
Interconnect aftaler.

Fra : Soren Rathje

Dato : 24-01-05 00:19

iam wrote:
> Jeg er meget interesseret i teknikken omkring IP telefoni.
> Derfor vil jeg gerne vide, hvordan systemet sættes op mellem IP
> udbyder (som telfin fx) og TDC?

Nu du nævner TDC...

Hos TDC kan man kun terminere trafik med SS7 signallering og det i sig
selv er ikke så besværligt, det koster bare !! Jeg lavede for et års
tid siden et lille regnestykke på hvad det ville koste at lave en
samtrafikaftale direkte med TDC med henblik på IP telefoni og kom frem
til en udgift på ca. 750.000 kr før stikket kunne sættes i, primært
omkostninger i forbindelse med SS7 signalleringen.

Så hvis du vil lave IP telefoni direkte tilkoblet TDC så regn med en
rund million i opstartsomkostninger incl. bankgaranti for første
kvartals trafik. TDC's termineringspriser er meget lave, men med de lave
priser på IP telefoni skal du enten have mange kunder ( >50000) eller en
virkelig fed bankforbindelse.. fordi ROI vil være stor.

http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95025007

http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95026604

/Søren