markere checkboks hvis der er noget i data~
Fra : thomas bærbar

Dato : 20-01-05 17:52

hejsa

når jeg henter indholdet af databasen til min formular
og der så er noget så skal checkboksen være markeret, hvis der ikke er
noget skal den ikke være markeret

hvordan får jeg den til det ??

thomas

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-01-05 18:47

thomas bærbar formulated on torsdag :
> [...]
>
> når jeg henter indholdet af databasen til min formular
> og der så er noget så skal checkboksen være markeret, hvis der ikke er noget

Skriver checked="checked" i input-tagget for checkboksen, hvis
databaseopslaget retunerer en given værdi.

Altså:
Sæt $variabel til ="";
Lav databaseopslag. Hvis der retuneres noget sættes $variabel til
checked=\"checked\"

I input tagget: <input type"....." <? echo $variabel ?> />

--
Benny

Fra : thomas bærbar

Dato : 20-01-05 19:46

ok noget af det for stod jeg og lavede en else if

men hvordan laver jeg den til en variabel ??

se koden her

$search="SELECT
U_Name,U_Number,alder,hojde,vaegt,bryst,tekst,tekst1,tekst2,tekst3,U_Email,U_Homepage,prtype,prtype1,prtype2,prtype3,prtype4
FROM w3t_Users WHERE U_Number LIKE '$index'";

$query=mysql_query($search) or die ("Kan ikke faa forbindelse til
SQL-server!<P>

while($data = mysql_fetch_array($query)){

if ($data[12] ) {

$ha = "checked=\checked\"";

} else {

$ha = "";

}

extract($data);

}

}

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-01-05 20:34

thomas bærbar explained :

> men hvordan laver jeg den til en variabel ??

[snip kode]

Prøv med:

$ha = "";
while($data = mysql_fetch_array($query))
{
$ha = "checked=\"checked\"";
}

Så vil $ha indeholde checked="checked" hvis der er fundet noget i
databasen, ellers er den tom.

Så er det bare at udskrive $ha i input tagget.

--
Benny

Fra : thomas bærbar

Dato : 20-01-05 20:58

hmm nu markerer den dem alle ???

jeg er vist ret dum til det her

se hele strengen her

http://www.4701.dk/ubbthreads/pigedatas2e.phps

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-01-05 21:07

thomas bærbar used his keyboard to write :
> hmm nu markerer den dem alle ???

OK.
Du har prtype, prtype1 o.s.v.

Det er dem, du skal checke, om indeholder noget.
Hvilke data er der i databasen hvis de er udfyldt, hhv, ikke udfyldt
(afkrydset) ?

--
Benny

Fra : thomas bærbar

Dato : 20-01-05 21:16

hvis de er udfyldt er der en alm tekst f.eks arbejde den er forskellig for
hver række

hvis den ikke er udfyldt så er den tom.

thomas

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-01-05 21:25

thomas bærbar used his keyboard to write :
> hvis de er udfyldt er der en alm tekst f.eks arbejde den er forskellig for
> hver række
>
> hvis den ikke er udfyldt så er den tom.

Kom lige i tanke om et lidt grimt hack

Skrift din <? echo $ha ?> ud i hver linie i formen med:
<? ($prtype=="") ? print('') : print('checked="checked"') ?>

Ovenstående linie undersøger om $prtype er tom. Hvis ja, printes der
ikke noget, eller printes checked="checked"

Så skal du bare bruge samme prtype, som i selve den linie du skriver
den, altså $prtype1, $prtype2 o.s.v.

Så behøver du slet ikke bruge $ha og alt det andet vi har lavet

.... utestet.

Forresten så bør / skal du, som en anden også har nævnt, sætte " om
værdier i din htmlkode.

--
Benny

Fra : thomas bærbar