while og if....
Fra : Knud Haugmark

Dato : 20-01-05 01:05

if ($submit)

{

//først henter jeg nogle rækker fra databasen, nemlig datoer, hvor der
allerede er aftaler

$res = mysql_query("SELECT timestart,timeend FROM data WHERE datetime =
'$datetime' ");

//så checker jeg om den nye aftale konflikter med nogle af de gamle:

while ($myrow = mysql_fetch_row($res)) {
if (($timestart > $myrow[1] AND $timestart < $myrow[2]) OR ($timeend <
$myrow[2] AND $timeend > $myrow[1]))
{echo " Der er allerede booked en eller flere ture denne dag.";
exit; }
else include("submit.php");
}

/*Men det underlige er, at der kun kommer en blank side op, uden noget som
helst tekst mellem body tagsne...
Ikke engang submit.php viser sig når jeg ved at der ikke er nogle datetime =
$datetime...

så hvad er der galt???

Tak for hjælp

Knud

*/
}else{
//her kommer en lang form...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-01-05 02:41

http://dk.php.net/manual/en/security.globals.php
http://dk.php.net/manual/en/language.variables.external.php
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Knud Haugmark

Dato : 20-01-05 08:43

Min server har register_globals = on.

så du mener at dette medfører at der kommer nogle "falske" variabler ind
over fordi mine variabler fra formen hedder det samme som kolonnerne i
databasen???

hmmm...

Det må jerg lige checke med nogle echo'er

Knud

Fra : Jesper Henriksen

Dato : 20-01-05 12:29

Knud Haugmark wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> helst tekst mellem body tagsne...
> Ikke engang submit.php viser sig når jeg ved at der ikke er nogle datetime =

Hvis datetime = $datetime, bliver der ikke hentet noget fra databasen.
While-løkken kører kun så længe, der er resultater fra databasen.
Hvis du ved at du max får et resultat på din sql, kan du gøre således:

} //End If
else
{
include("submit.php");