Antal filer i et directory
Fra : Casper Mønster

Dato : 19-01-05 16:19

Jeg skal bruge en funktion hvor jeg kan finde ud af hvor mange filer der
er i et bestemt directory.

Hvis den kunne udbygges så den kun tallte filer med endelsen .jpg, ville
det være meget fin.

PFT / Casper

Fra : Jacob Atzen

Dato : 19-01-05 16:29

On 2005-01-19, Casper Mønster <fjern_dette.monster@nanolaug.dk> wrote:
> Jeg skal bruge en funktion hvor jeg kan finde ud af hvor mange filer der
> er i et bestemt directory.

count(glob('*'));

> Hvis den kunne udbygges så den kun tallte filer med endelsen .jpg, ville
> det være meget fin.

count(glob('*.jpg'));

Bemærk, der kan være små finurligheder f.eks. med skjulte filer. Jeg har
tidligere hørt om problemer med glob() på Windows, om det stadig er
tilfældet, er jeg ikke klar over.

- Jacob Atzen

Fra : Kim Emax

Dato : 19-01-05 17:14

Jacob Atzen wrote:

> count(glob('*.jpg'));
>
> Bemærk, der kan være små finurligheder f.eks. med skjulte filer. Jeg har
> tidligere hørt om problemer med glob() på Windows, om det stadig er
> tilfældet, er jeg ikke klar over.

Bemærk også at det kræver PHP 4.3.x, ellers kig på opendir og readdir

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Casper Mønster

Dato : 19-01-05 22:15

Jacob Atzen wrote:

> count(glob('*.jpg'));

Mange tak det var lige det jeg skulle bruge.

/Casper