validering af adresse - eregi()
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 17:00

Hej

Jeg har forsøgt at lave en MEGET simpel validering af en adresse, med
eregi(), men kan ikke rigtigt få den til at fungerer:

eregi('[a-z0-9]+',$name)

egentligt ville jeg også gerne have . med, men så længe det her ikke virker
sååå.....

Nogen der kan hjælpe?

Derudover hvordan får jeg den til at acceptere æøå også?

mvh
Regin Madsen

Fra : mwl

Dato : 18-01-05 17:47

Hej Regin Madsen" rjm(AT)mrfraggle.dk,

eregi("^[a-z0-9\.]*$", $name)

burde virke

Fra : mwl

Dato : 18-01-05 18:50

Og dog, escape karakteren skal lige escapes igen

eregi("^[a-z0-9\\.]*$", $name)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-01-05 19:59

On Tue, 18 Jan 2005 17:50:05 +0000 (UTC), mwl <martin@mwl.dk> wrote:

>eregi("^[a-z0-9\\.]*$", $name)

Der er ingen grund til at escape . inde i en class. Regex-engines er
kontekst-sensitive og ved godt, at den ikke betyder "alle tegn" i det
tilfælde.

Derudover er "\." og "\\." helt identisk:
<?php
if ("\." === "\\.") print "Samme!";
?>

http://www.php.net/manual/en/language.types.string.php#language.types.string.syntax.double
"Again, if you try to escape any other character, the backslash will
be printed too!"

Idet \. ikke er nogen kendt escape-sekvens, så betragtes den backslash
blot som et regulært tegn.

--
- Peter Brodersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 19:53

Hej,

Regin Madsen wrote:
> Jeg har forsøgt at lave en MEGET simpel validering af en adresse, med
> eregi(), men kan ikke rigtigt få den til at fungerer:

Prøv at se lidt på Lars B. Jensens verifyemail script. Om ikke andet så
kan du se hvordan han griber det an.

http://www.ljweb.com/usefulscripts/

- dennis