Kan man fjerne branding af telefon?
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 23:29

Jeg har nu fundet ud af at min nye K700i er branded af Orange. Er der nogen
der kan svare mig på om man kan få installeret en normal SE software UDEN
noget af det Orange-bavl? ... jeg har brug for svar fra en der ved det med
100% sikkerhed. Der er mange der TROR man kan, men det er svært at finde et
definitivt svar.

--
Med venlig Hilsen - Kim Frederiksen (kim.frederiksen snabela gmail.com)
Nettet er for lille til Netbetjente - gå venligst udenfor

Fra : www.Guezz-Shop.dk

Dato : 18-01-05 06:26

"Kim Frederiksen" <kim.frederiksen snabela gmail.com> wrote in message
> [...]
> det med 100% sikkerhed. Der er mange der TROR man kan, men det er svært at

Ja man kan sagtens fjerne det ved at flashe telefonen.

--
Frank
Http://Guezz-shop.dk - http://Guezz.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 07:46

www.Guezz-Shop.dk wrote:

> Ja man kan sagtens fjerne det ved at flashe telefonen.

Tak for svaret - det er jeg da rigtig glad for at høre. Jeg har hørt om
flere andre der står med samme problem. Har du prøvet at fjerne en sådan
branding? ... iflg. Ericsson selv, kan det lade sig gøre for teleselskaberne
at "låse" dele af telefonen så den kun tager mod software fra Orange. Og så
skulle man være på Herrens mark. Men sådan forholder det sig altså ikke?

Fra : www.Guezz-Shop.dk

Dato : 18-01-05 09:50

> [...]
> fra Orange. Og så skulle man være på Herrens mark. Men sådan forholder det

Jeg må da tilstå at jeg aldrig har prøvet det på en K700I , men på flere
andre Modeller Sony-Ericsson (med samme software/ hardware som jeg bruger
til unlock/flash af K700I)

Det med at de påstår at software er låst har jeg endnu aldrig set.

Fra : Insight Data

Dato : 18-01-05 17:14

Det er teknisk set ikke noget problem at debrande en hvilken som helst
SE-telefon. Det kræver blot det rigtige udstyr. Teoretisk set kunne man
forestille sig operatørspecifik firmware lagt i en ROM-kreds, men det er
vidst ikke set endnu, og man kunne da også bare udskifte selve kredsen.

--

Med venlig hilsen / Best regards

Michael Søndergaard, A.M.M.
Insight Elektronik & Data
Benediktsgade 4
DK-5000 Odense C
Tlf : 28 19 15 95

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 02:23

Insight Data wrote:
> [...]
> man forestille sig operatørspecifik firmware lagt i en ROM-kreds, men
> det er vidst ikke set endnu, og man kunne da også bare udskifte selve

Mit næste spørgsmål er så: er der nogen herinde der kender nogen der er i
stand til at gøre det?

mvh
Kim Frederiksen

Fra : www.Guezz-Shop.dk

Dato : 19-01-05 14:06

> Mit næste spørgsmål er så: er der nogen herinde der kender nogen der er i
> stand til at gøre det?

Ja jeg kan klare det i Sønderborg , og jeg ved at Michael (Insight Data)
kan klare det i Odense.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 15:17

www.Guezz-Shop.dk wrote:
> "Kim Frederiksen" <kim.frederiksen snabela gmail.com> wrote in message

> Ja jeg kan klare det i Sønderborg , og jeg ved at Michael (Insight
> Data) kan klare det i Odense.

Ok ... mange tak for hjælpen. Som I kan se i tråden ovenfor, har jeg fået
det på skrift fra Elgiganten at de vil afhjælpe fejlen på deres værksted
Tele-Service. I tilfælde af at de ikke kan udbedre fejlen, må de jo bare
give min en ny, unbranded telefon