Nokia 6100 og e-mail
Fra : Henrik Egeberg

Dato : 17-01-05 18:24

Hej

Min datter skal til Island og arbejde. Jeg havde så tænkt mig at hun kunne
holde forbindelse med omverden vha e-mail kommunikation.
Hun har en Nokia 6100 som skal anvendes som modem for en ældre notebook. Den
kører win98 og har ikke USB men kun en serie port.
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med hvilke software og hardware jeg
skal have fat i.

Mvh, Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 19:24

Uden at vide en hel masse om emnet, vil jeg sige at du skal begynde med at
downloade Nokia PC suite fra www.nokia.dk . Da jeg ved at nokia 6100 har
infrarød port, kan du anskaffe en ir dongle evt hos Thansen :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=386065246&n=496932315&pn=496932553 Den
kører med seriel port og skulle virke under win 98. Nokia PC suite har noget
modemsoftware, men jeg har aldrig brugt det. Det kan være at der er andre
der kan fortælle om det. Til sidst skal du hente en GPRS opsætning hos
teleoperatøren til telefonen. Herefter skal der nok eksperimenteres lidt,
men tror i er godt på vej .... Held og lykke med projektet

K.C.s