Storbyferie: Så billigt som muligt???
Fra : Pernille

Dato : 16-01-05 22:17

Hej.

Min søster vil gerne invitere min svoger på en storbyferie i maj. Det
skal være en overraskelse og hun har derfor sat mig til at finde den
billigste løsning. Jeg har siddet og søgt og søgt, men synes ikke
rigtig jeg kan finde noget til ca. 1500kr pr. person. De er to voksne,
interesseret i Paris, Prag, Rom, Madrid eller Barcelona og er
ligeglade med stjerner osv. bare hotellet eller lejligheden ligger
centralt - og så vil de gerne afsted en 3-4 dage i maj.

Nogle gode tips til gode sider??

Tak,
- Pernille.

Fra : Hans Hansen

Dato : 16-01-05 22:35

"Pernille" <p9lle@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligeglade med stjerner osv. bare hotellet eller lejligheden ligger
> centralt - og så vil de gerne afsted en 3-4 dage i maj.

Det billigste er at vandre og bo i telt
Eller hvad med at bytte sig til en ferie - du lejer din hybel ud - mod at få
en lejer fra det fremmede
Der findes vandrehjem overalt og de er billige, linket Danske Vandrehjem. dk

vh Hans

Fra : Michael

Dato : 17-01-05 00:52

Hans Hansen wrote:
> "Pernille" <p9lle@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Er det ikke ildt svært, at bo i telt centralt i en storby - med mindre
man vil slå teltet op i en park...?

/michael

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-01-05 03:50

On Mon, 17 Jan 2005 00:52:06 +0100, Michael <michael-25@ofir.dk>
wrote:

>Er det ikke ildt svært, at bo i telt centralt i en storby - med mindre
>man vil slå teltet op i en park...?

Telt?

Fra : Holst

Dato : 16-01-05 23:20

Pernille wrote:

> [...]
> ligeglade med stjerner osv. bare hotellet eller lejligheden ligger
> centralt - og så vil de gerne afsted en 3-4 dage i maj.

Hvis de 1500 kr. pr. person både skal dække transport til byen, hotel,
mad og eventuelle fornøjelser, så tror jeg, at det bliver endog meget
svært at komme til både Paris, Prag, Rom, Madrid og Barcelona.

Men jeg er også lutter ører, for kan det gøres så billigt, så skal jeg
da vist til at rejse noget mere.

Fra : Torben Bech

Dato : 16-01-05 23:32

Jeg går udfra det "kun" er flybilletten der må koste 1.500 ?

easyjet til London/Stansted (selvom den ikke er på listen) kan gøres til ca
500 kr t/r !.

Jeg har selv lige bestilt billetter til Venedig med mærsk d 13-17 maj til
1.150 kr, men det var jo heller ikke på listen....

Jeg ville selv give http://www.spanair.com/en/ lidt søge-tid, de plejer at
have MEGET billige billetter til Madrid, fra 850-900 kr .....

AirFrance sælger København-Paris retur for ca 1100 kr, det var måske en ide
?

Held og lykke !

Torben

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-01-05 00:12

On 16 Jan 2005 13:17:28 -0800, p9lle@hotmail.com (Pernille) wrote:

> [...]
>ligeglade med stjerner osv. bare hotellet eller lejligheden ligger
>centralt - og så vil de gerne afsted en 3-4 dage i maj.

Hvad med Berlin? Det er en storby (3,4 mio. indbyggere), den er
overkommelig at komme til i bus (billigere end fly) og man kan bo
meget billigt i centrum, hvis man ikke har noget imod få-stjernede
hoteller.

F.eks. 5 dage/4 nætter på Hotel Berolina (gå-afstand til
Kurfürstendamm) d. 1. maj for 1348 kr. pr. person med Europas (der
findes sikkert andre, men dem kender jeg ikke).
Samme selskab har også billige ture til Prag, Rom og Barlecona, men
der er busturen for lang og drøj efter min mening

Fra : Hans Hansen

Dato : 17-01-05 01:16

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> On 16 Jan 2005 13:17:28 -0800, p9lle@hotmail.com (Pernille) wrote:
> F.eks. 5 dage/4 nætter på Hotel Berolina (gå-afstand til
> Kurfürstendamm)

Hotel Berolina ligger i det gamle Ost-Berlin i gå-afstand til Alexander
Platz
til Kurfürstendamm skal du regne en afstand 4-5 km - go tur i sommervarmen

vh Hans

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-01-05 03:49

On Mon, 17 Jan 2005 01:16:27 +0100, "Hans Hansen" <hans@hansen.dk>
wrote:

> [...]
>Platz
>til Kurfürstendamm skal du regne en afstand 4-5 km - go tur i sommervarmen

Det passer ikke - du må være gået en stor omvej, eller også har det
været meget varmt den dag....

Der er knap 700 meter til Kurfürstendamm - hvis man går fra hotellet
(på Stuttgarter Platz) og ad Lewishamstrasse direkte ned til Adenauer
Platz.
Tjek det selv her:
http://www.stadtplan.net/index.asp?direct=brd/berlin/berlin/home.html

Desuden skulle rejsen foregå i maj, så mon ikke de holder til varmen.

Lars

Fra : Sørensen

Dato : 17-01-05 08:33

> [...]

> ligeglade med stjerner osv. bare hotellet eller lejligheden ligger
> centralt - og så vil de gerne afsted en 3-4 dage i maj.

Jeg tror ikke, at der er nogen tvivl om, at det billigste er en tur til
Prag. Der kan I leve som konger for småpenge!
Turen går selvfølgelig med bus for at kunne holde budgettet så lavt som
muligt. Hvis vil man gi' en slat mere kan man tage et tog - som måske er
lidt mere ebhagekligt (men altså dyrere).

Hold øje med aviserne - det er dog oftest hoteller udenfor byen, der er på
tilbud, men kan man holde ud af køre max. 20-30 minutter i
sporvogn/undergrund/bus er det ikke noget problem. Ellers kan man
selvfølgelig lidt ekstra (igen) og få et centralt beliggende hotel (og
ekstra for toilet og bad på værelset).
Vi fandt selv i sin tid den bedste pris hos Team Benns -
http://www.team-benns.com/

Idet spisen er billig kan det sikkert næsten samlet løbe rundt for 1500,-.
Begynder I at sætte krav til hotel og beliggenhed stiger prisen
selvfølgelig, men selve rejsen med bus kommer nok aldrig over de 1500,- for
4-5 dage i maj, selv for det bedste hotel..

VH Sørensen

Fra : Rikke

Dato : 17-01-05 08:38

> [...]
> ligeglade med stjerner osv. bare hotellet eller lejligheden ligger
> centralt - og så vil de gerne afsted en 3-4 dage i maj.

Hej Pernille,
Prøv at se hvad Europas kan gøre det for til Prag. Jeg regner med at det er
1500kr pr person incl transport og hotel.

Jeg har rejst med Europas flere gange til Prag. De har altid været i orden.
http://www.europas.dk/

Du kan også lige se hvad Skan rejser har at tilbyde....

http://www.skanrejser.dk/

Gor fornøjelse med det.
Prag er en by jeg kan anbefale )

Mvh

Rikke

---

Fra : Kbh.s amt

Dato : 17-01-05 17:13

Vælg Prag.
2 personer kan stadig spise på lokale steder for omkring DKKR 50.00-100,00
incl. drikkevarer (øl).
V.h. Kbhs amt

Fra : John

Dato : 18-01-05 13:06

> [...]
> ligeglade med stjerner osv. bare hotellet eller lejligheden ligger
> centralt - og så vil de gerne afsted en 3-4 dage i maj.

Hvis de aldrig har været i Prag før, er det en spændende, flot - og billig
by at opholde sig i.

Fly med www.sterling.dk derned. Det er nemt, hurtigt og billigt.

Få hjælp til hotelbooking hos:

http://www.andel3w.dk/antuser/danish/default.htm

Eller som Jubija foreslår - Berlin.

Også en oplevelse og heller ikke for dyrt.

Mvh

John

Fra : Jørn Vind

Dato : 18-01-05 15:41

Hej - som John foreslår, kan jeg også fint støtte Prag. Det er billigt og en
utrolig flot by.

Vi har været der 4 gange, og de tre gange boede vi på Botel Albatros -
http://www.prague.st/hotel.php?177

...... ikke noget luksus, men der er hvad man skal bruge, og så ligger det 10
minutters gang fra centrum.

..... bare et forslag.

Mvh

Jørn Vind