Typo3/PHP og styre COM port
Fra : Bent Knudsen

Dato : 16-01-05 14:55

Hej gruppe

Er denne gruppe det rigtige sted at spørge om (og der nogen som har et tip)?

Jeg benytter TYPO3 CMS systemet og ville gerne enten via en extension eller
et stykke PHP kode kunne følgende:

Kunne sætte COM1 til 9600,N,8,1

Sende f.eks. R1,1 til porten

Skal bruges til styring af en relæboks.

Hilsen
Bent

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-01-05 09:13

On 16/01/05 14:54, Bent Knudsen wrote:

> Jeg benytter TYPO3 CMS systemet og ville gerne enten via en extension eller
> et stykke PHP kode kunne følgende:
>
> Kunne sætte COM1 til 9600,N,8,1
>
> Sende f.eks. R1,1 til porten

Jeg ville lave et extension (eller backend module) til typo3. Der findes
noget api på typo3.org under documentation.

Du kan bruge "kickstarter" extension'et til at lave det basale kode.

Tonni Aagesen

Fra : Bent Knudsen

Dato : 17-01-05 22:28

Hej Tonni

HHmmm..jeg mangler muligheden for at "Make new extension" i dropdown boksen,
efter inst. af Kickstart.

mvh
Bent

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-01-05 12:41

Bent Knudsen wrote:

> Kunne sætte COM1 til 9600,N,8,1

Hvilket OS skal det køre på?
Jeg tror umiddelbart det vil være lettest at komme til at kommunikere
med comporten fra php i windows.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Bent Knudsen

Dato : 17-01-05 21:59

Jeg vil prøve at kigge lidt på Kixstarter. Går ud fra den kan findes på
online repository'et.

Det skal køre på W2K. Har lavet koden i VB, men PHP er ikke min stærke side.

mvh
Bent