UNI2s postserver ting.uni2.net er p.t. i o~
Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 20-05-01 23:55

Det betyder, at post afsendt via den mange steder afvises som SPAM.
UNI2 er blevet gjort opmærksom på problemet, som skyldes en
open relay postserver hos en UNI2 kunde www2.concordehotel.dk (som
forøvrigt også har haft besøg af hackere, se selv :) )

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via browser eller email
http://dns.jth.net/ Godkendt DNS server til .dk og internationale domæner

Fra : Dennis T.

Dato : 21-05-01 00:23

Jørgen Thomsen wrote on Monday 21 May 2001 00:55 in
<mjiggtgsq6h5ti4tb7ntguhp408d1v7dfb@4ax.com>:
> [...]
> open relay postserver hos en UNI2 kunde www2.concordehotel.dk (som
> forøvrigt også har haft besøg af hackere, se selv :) )

Ja det... har fået de første 2-3 virusmails fra den server i løbet af
de sidste par timer... :)
Godt man ikke bruger windows :)

/Dennis

Fra : Jens

Dato : 21-05-01 06:37

"Dennis T." <viol8r@technologist.com> skrev i en meddelelse

> Ja det... har fået de første 2-3 virusmails fra den server i løbet af
> de sidste par timer... :)
>
> Godt man ikke bruger windows :)

Glæd dig til du får en virus som rammer dit system !

Jens

Fra : Dennis T.

Dato : 21-05-01 09:12

Jens wrote:
> Glæd dig til du får en virus som rammer dit system !

Selvom jeg gjorde, ville den ikke kunne ødelægge noget seriøst på
systemet...

/Dennis

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-05-01 12:26

"Dennis T." <viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote in message

> Selvom jeg gjorde, ville den ikke kunne ødelægge noget seriøst på
> systemet...

Ja det er da rart at du ikke er naiv

Hygge

Flemming

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 21-05-01 12:30

On Mon, 21 May 2001 13:25:54 +0200, "Flemming Lynggaard"
<nospam@lynggaard.com> wrote:

>"Dennis T." <viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote in message

>Ja det er da rart at du ikke er naiv

jeg har dig mistænkt for ikke helt at fange pointen.

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-05-01 20:19

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote in message
> On Mon, 21 May 2001 13:25:54 +0200, "Flemming Lynggaard"

> jeg har dig mistænkt for ikke helt at fange pointen.

Tja er ked af at give dig ret my bad..

Hygge

Flemming

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-05-01 18:11

Dennis T. <viol8r@REMOVEtechnologist.com> wrote:

>Selvom jeg gjorde, ville den ikke kunne ødelægge noget seriøst på
>systemet...

Hvad betragter du som seriøst?

OS og programmer er jo bare noget, man geninstallerer. Data har kostet
blod, sved og tårer - og sandsynligvis opdager man, at netop dataene
er for gamle på backuppen.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Dennis T.

Dato : 21-05-01 19:13

Allan Olesen wrote on Monday 21 May 2001 19:10 in
<9ebi21$gru$3@news.inet.tele.dk>:
> Hvad betragter du som seriøst?

Andre brugers data...

> OS og programmer er jo bare noget, man geninstallerer. Data har kostet
> blod, sved og tårer - og sandsynligvis opdager man, at netop dataene
> er for gamle på backuppen.

Det vil kun være mine egne data det vil gå ud over...
Desuden er OS og programmer ikke noget man bare geninstallere på et
system med mange brugere og en vanskelig opsætning.

/Dennis

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-05-01 20:19

Dennis T. <viol8r@technologist.com> wrote:

>Andre brugers data...

Hvor ligger disse andre brugeres data? Da vel ikke lokalt på en
arbejdsstation?

Hvis de ligger på en server, man skal logge ind på, er klientens OS jo
hamrende irrelevant.

>Det vil kun være mine egne data det vil gå ud over...

Det må være noget af et enspændermiljø, du arbejder i. De fleste
steder har man brug for en eller anden form for gruppevis adgang til
data, og så kan man jo stadig ødelægge data for andre i samme gruppe.

>Desuden er OS og programmer ikke noget man bare geninstallere på et
>system med mange brugere og en vanskelig opsætning.

Der er stadig en større chance for, at din nyeste opsætning kan
genskabes fra en backup, end for at de nyeste data kan genskabes -
eftersom data som regel ændres hyppigere end opsætninger.

Fra : John Hinge

Dato : 21-05-01 12:41

"Jørgen Thomsen" wrote:

> [...]
> open relay postserver hos en UNI2 kunde www2.concordehotel.dk (som
> forøvrigt også har haft besøg af hackere, se selv :) )

Er jeg den eneste der finder det en lille smule 'underholdende' at
de amatøridioter der har defacet den side, ikke engang har kunnet
finde ud af at lave deres html så det virker på tværs af browsere ?
Netscape 4.7x viser bare en fin sort skærm. IE viser deres 'budskab'
Tilsyneladende er det en manglende </table> der er synderen..

Og så synes jeg måske det efterhånden er lidt barnligt med ligepræcis
det budskab.. Ok om ikke andet kan det da generere et par 100 fejl-
klynk fra brugere med tåbelige antivirus programmer.

Tilsyneladende er der nogle antivirus programmer der flipper ud bare
en html side indeholder ordet PoizonBOx, suk...

Derudover synes jeg måske ejeren af .concordehotel.dk burde have
skiftet siden ud nu. Klokken er 13.3x, og den første melding i
nyhedsgruppen her er fra kl. 00:55
Det er jo ikke den bedste reklame for et firma at ha sådan en
ting stående frit fremme i længere tid.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Jacob Vind

Dato : 22-05-01 00:01

"Jørgen Thomsen" wrote:

> [...]
> open relay postserver hos en UNI2 kunde www2.concordehotel.dk (som
> forøvrigt også har haft besøg af hackere, se selv :) )

Suk... Det vil der naturligvis blive taget hånd med det samme!

/Jacob.
--
Som er ansat hos Tele2 A/S (i UNI2 divisionen).
   - men jeg taler på egen vegne her.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-05-01 13:25

Jacob Vind <news@kabalen.dk> writes:

[ <enmailserver>.uni2.dk i ORBS ]

> Suk... Det vil der naturligvis blive taget hånd med det samme!

Så er det da noget nyt!

Da jeg var Get2net-kunde for snart 1½ år siden røg SMTP-serveren tit
i ORBS (sikkert fordi UNI2s kunder er nogle kegler til at sætte
mailservere op). Jeg udveksler en del email med nogen hvis mailserver
filtrerer i forhold til ORBS, så det var et irriterende problem for
mig.

Når jeg så skrev til Get2nets support fik jeg bare en sludder for en
sladder om at jeg ikke kunne finde ud af at skrive modtageradressen
rigtigt og at de i hvert fald ikke havde nogen problemer. Som regel
gik der et par dage med lidt skriverier før problemet var ordnet.
Jeg ved godt at supportere som udgangspunkt tror at fejlen ligger hos
kunden, hvilket den da sikkert også gør, men de kunne da i det
mindste læse de fejlbeskeder man sendte dem!

Det er da godt at høre at det er blevet bedre nu. Surt at det ikke
var sådan da jeg var kunde. Så er det altså lækkert at jeg nu har
ADSL, og så kan køre min egen mailserver, som jeg nok skal holde ude
af ORBS

--
Jacob
The Macintosh - the computer for people with only one working finger.